Environmentalist

Environmentalist


http://www.darabadmuseum.com/ موزه ی دارآباد تهران

موزه نهادی دائمی با اهداف غیر انتفاعی، در خدمت جامعه و تو سعه آن است که بروی همگان گشوده شده است و پژوهشهایی را در مورد شواهد مادی بشر و محیط زیست او انجام می دهد، این شواهد را گرد می آورد، نگهداری میکند، منتشر می سازد و به ویژه آنها را به منظور مطالعه، آموزش و تفریح به نمایش می گذارد.
موزه در برگیرنده مجموعه های با ارزش از نظر فرهنگی، هنری و تاریخی است.
در موزه این مجموعه ها در بخش های جانوری، گیاهی، زمین شناسی و مردم شناسی به نمایش گذاشته می شوند.
مهمترین وظیفه موزه های تاریخ طبیعی مطالعه و بررسی میراث طبیعی و انتقال این دانش از طریق آموزش و به نمایش گذاردن نمونه های قابل نگهداری و در جهت افزایش دانش زیست محیطی مردم و تشویق به حفاظت از آنها است.
از دلایل پیدایش این مجموعه ها، که در برگیرنده نمونه های طبیعی هستند، افزایش علاقه به تاریخ انسانی و طبیعی از جمله حیات وحش به معنی تمام موجودات زنده از گیاهان، جانوران، باکتری ها و سایر موجودات ذره بینی است که در محیط طبیعی خود زندگی می کنند.
کشور ما به علت وسعت زیاد، چین خوردگیها ، پستی و بلندیها و شرایط اقلیمی خاص از زیستگاههای طبیعی با ارزش است که گونه های متنوع و بی نظیری از حیات وحش گیاهی و جانوری را در دل خود جای داده است. این شرایط اقلیمی ویژه موجب شده است تا حدود 8000 گونه گیاهی، حدود 1086 گونه جانوری و در برگیرنده بیش از 517 گونه پرنده، حدود 209 گونه خزنده، 164 گونه ماهی، 194 گونه پستاندار، 22 گونه دو زیست و تعداد قابل توجهی از بی مهرگان در این محیط به زیست خود ادامه می دهند هر چند توجه به این امرضروری است که از میان این گیاهان و جانوران تعدادی از گونه ها در معرض خطر انقراض قرار دارند.
ساختمان دو طبقه موزه با زیر بنای بیش از 2500 متر مربع در زمینی به مساحت 12000 متر مربع در دارآباد واقع است. این بنا در سال 1372 در کوتاهترین زمان ممکن با انجام تغییرات وسیع و اساسی با صرف هزینه های قابل توجه، توسط شهرداری منطقه یک تهران تبدیل به موزه حیات وحش ایران شد.
موزه در سال 1376 به عضویت شورای بین المللی موزه ها (ICOM) و کمیسیون آموزش و ارتباطات سازمان جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN-CEC) در آمد و در همین سال به شبکه جهانی اینترنت نیز پیوست.
موزه طبیعت و حیات وحش ایران در بخش های متعدد نمایشگر نمونه های زیستی متنوع ایران است و در سالن های آن پنج راسته پستانداران شامل خرگوشها، جوندگان، گوشتخواران، فردسمان، زوج سمان در 12 خانواده در برگیرنده خرگوش، سنجاب، موش، سگ سانان، خرسها، راسو، کفتار، گربه سانان، اسب و الاغ، گوزن، گاوسانان و خوکها ، بیش از 26 گونه از موجودات را به نمایش گذاشته است .
همچنین افزون بر 165 گونه پرنده از مجموع حدود 517 گونه پرنده شناسایی شده در ایران در سالن های موزه به نمایش در آمده است. از نمونه های قابل توجه و کمیابی که به مجموعه جانوری موزه اضافه شده پوست ببر منقرض شده ایران است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com