Environmentalist

Environmentalist


پاکسازی طبیعت روستایی تاریخی برز به همت "کانون نواندیشان برز"

مراسم پاکسازی روستای برز از پسماند ،برای سومین سال پیاپی با حضور جمع قابل توجهی از اهالی این روستا برگزار گردید.

این مراسم با حضور بیش از 150 نفر از اهالی  از ساعت 10 صبح روز پس از عید فطر طبق سنت سال های پیش آغاز گردید و تا ساعت 13 ادامه یافت. در ضمن جهت ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست ،کمیته محیط زیست "کانون نو اندیشان"کیسه های زباله و دستکش را بین  گردشگران نیز توزیع نمود.

این برنامه که امسال با حضور مسئولین شهرستان نطنز نیز همراه بود ،هر ساله به همت اهالی برز و برنامه ریزی کمیته محیط زیست کانون نواندیشان برز برگزار می گردد.

در پایان مراسم به رسم یادبود هدایایی به قید قرعه به فعالان محیط زیست اهدا شد و هم چنین جایزه ویژه ای به آقای علی مسگری از اعضای فعال کانون نواندیشان ،به پاس فعالیت های مستمرشان در آبادانی روستا اهدا گردید.

" کانون نواندیشان برز" به عنوان یک سازمان مردم نهاد در سال 1389 با اهداف متعدد تشکیل شد که بخشی  ازاهداف آن آبادانی برز و فرهنگ سازی اهالی روستا و گردشگران برای حفظ  محیط زیست منطقه برزرود می باشد.

"روستای برز "به دلیل گستردگی و پراکندگی اقلیمی ، در میان دیگر روستاهای همجواراز جذابیت خاص و دلنوازی برخوردارمی باشد.

کثرت کوچه ها ، محله های قدیم و جدید مجزا ، معماری محلی ساختمانها ، رنگ خاک زرد معروف به خاک تنور در نماها ، دو محله مجزا با آب و هوای متفاوت در شمال و جنوب، عبور رود خانه معروف برزرود از وسط ده ، وجود قلعه سنگی در نمای ورودی روستا، کوه هیمند سربه فلک کشیده در شمال غربی ، مردمانی با آداب و رسوم بیاد ماندنی از نسلهای کهن ، باغات سرسبز و خوش منظر و عبور جاده اصلی و توریستی به این روستا جلوه ای دیگر بخشیده است.

منبع :خبـرنگـاران نطنـز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com