Environmentalist

Environmentalist


پارک ملي
اولین پارک خصوصی خاورمیانه و کشور با اعتبار21 میلیارد ریال در نیشابور به بهره‌برداری رسید.

 

 

مالک و مدیر این پارک در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: پارک طبیعی حیات وحش "چشمه خسرو" نیشابور با وسعت 50 هکتار در فاصله حدود 40 کیلومتری شرق این شهرستان و در مجاورت روستای چشمه خسرو در حاشیه جاده نیشابور به مشهد قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این پارک در فاز اول تعداد 250 حیوان، جانور و پرنده از 23 گونه مانند انواع مارهای زنده سمی، پرندگان شامل کبک، قرقاول، طاووس و انواع طوطی‌ها و برخی حیوانات دیگر از جمله شتر، بز، قوچ، آهو و میش را نگهداری می‌کند.
او گفت: سعی شده تا با راه‌اندازی موزه حیوانات تاکسیدرمی شده و بخش فسیل‌شناسی، بعد علمی و آموزشی این مجموعه را به‌ ویژه برای دانش آموزان و زیست‌شناسان نیز تقویت کند.
وی با بیان اینکه در این مجموعه اتاق قرنطینه حیوانات نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در فاز اول امکان پرورش برخی حیوانات از جمله سگ، مار و موش در این پارک به صورت طبیعی وجود دارد.
به گزارش ایسنا این فعال بخش محیط‌ زیست نیشابور، زیستگاه حیات وحش ویژه پستانداران این پارک را به مساحت 9 هکتار عنوان کرد و افزود: در روزهای تعطیل نیز مردم نیشابور و مسافرانی که به این شهرستان می‌آیند می‌توانند با حضور در فضای دو هکتاری دریاچه مصنوعی این پارک ماهیگیری کنند.
حصاری به دیگر بخش‌های این پارک نظیر دو برج نور، سه آبشار و آب‌نما، برج کبوتر، رستوران و سردخانه اشاره کرد و از امکان اقامت مسافران و گردشگران در 15 سوئیت احداثی در دامنه تپه‌های موجود در این پارک خبر داد.
او خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به اجرای فازهای بعدی توسعه، امکان افزایش مساحت این پارک تا 250 هکتار نیز فراهم است.
وی درباره راه‌اندازی باغ پرندگان نیز گفت: قرار است باغ پرندگان فعلی این پارک که در مرحله آزمایشی است، از 150 متر به دو هکتار افزایش یابد.


 
کد خبر :7696   زمان مخابره: 21:59:0 - 8/6/1391
 // www.iren.ir //
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 10 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com