Environmentalist

Environmentalist


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نقش و نگارها و خصوصیات ظاهری نهنگ های گوژپشت نست به سایر نهنگ ها بسیار متفاوت است، بدن بسیار قوی و بال های طویل دارد این نهنگ ها فاقد دندان حقیقی بوده و در عوض صفحات دندانی به نام بالن دارند که در نهنگ های گوژپشت تعداد این صفحات ۲۷۰ تا ۴۰۰ صفحه است.

نهنگ های بالع ۱۱ تا ۱۷ متر طول و حداقل ۴۰ تن وزن دارند و معمولاً ماده ها یک تا یک ونیم متر نسبت به نرها طویل ترند.

محمدی کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نهنگ های گوژپشت در آبهای نزدیک به ساحل مناطق جاده ای تا گرمسیر تمام اقیانوسهای جهان پراکنده اند و اغلب در سواحلی که انسانها بسر می برند دیده می شوند.

گفتنی است، این گونه نهنگ در مسیر مهاجرت عمدتاً از مناطق گرمسیر به مناطق نیمه حاره ای؟ مهاجرت کرده و حتی تا نزدیک مناطق یخ زده نیمکره شمالی و جنوبی نیز بدنبال غذا سفر می کنند.

از لحاظ طبقه بندی زیستی نهنگ گوژپشت آب بازان پستانداران دریایی، زیر راسته نهنگهای بی دندان است.

براساس این گزارش، از جمله عوامل تهدیدکننده این جانداران می توان به برخورد با شناورها، بلع زباله های پلاستیکی نظیر تور و طنابهای ماهیگیری، طناب کشتی ها، پاکتهای پلاستیکی صیدضمغی، بویژه در صید به روش تورهای گوشگیر و پرساین؟، صداهای ناشی از فعالیتهای نظامی، آلودگی های شیمیایی و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

این گزارش می افزاید: تمامی گونه های پستانداران دریایی موجود در خلیج فارس و دریای عمان اعم از نهنگ ها و دلفین ها به عنوان گونه های تحت حمایت محسوب شده و به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض جهانی معرفی شده اند و به منظور ادامه حیات به طور جدی نیازمند کمک می باشند.

http://arw.ir/?p=32333



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:زباله, نهنگ, پلاستیکی, گوژپشت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com