Environmentalist

Environmentalist


مرتع
مديرکل محيط زيست استان اردبيل گفت:‌ گرايش به سمت پرورش دام‌هاي سنگين سبب مي‌شود تا تخريب مراتع به حداقل رسيده و فرسايش خاک و منابع ارزشمند زير‌زميني کاهش يابد.

 

علي حميدي در کارگروه اقتصادي اردبيل اظهار داشت: يکي از مشکلات عمده ما در توسعه دامداري‌ها کشت علوفه و واردات اين محصول است که سبب شده است بسياري از دامداري‌هاي ما با مشکلاتي روبرو بوده و نتوانند روي پاي خود بايستند.
وي خاطرنشان کرد:‌ به جاي کشت صيفي‌جات بايد کشت علوفه را در مناطق مختلف استان ترويج دهيم تا دامداري‌هاي ما با مشکل تامين علوفه و نهاده‌هاي اوليه مواجه نشوند.
به گزارش ايسنا مديرکل محيط زيست استان اردبيل يادآور شد: به جاي گرايش به پرورش دام کوچک و سبک که از لحاظ شير‌دهي و بهره‌وري گوشتي تاثيري در توليدات ما ندارد ما بايد همانند کشور ترکيه به سمت دامداري‌هاي صنعتي با دام‌هاي سنگين حرکت کنيم چرا که تخريب صورت گرفته در عرصه‌هاي طبيعي نيز در پرورش دام‌هاي سنگين کمتر خواهد بود.
حميدي يکي از مشکلات اساسي در تخريب مراتع و فرسايش خاک را ورود بي‌رويه دام‌هاي سبک و نبود تعادل در اين عرصه‌ها اعلام کرد و گفت: از اين جهت دامداري روستايي با دام‌هاي سنگين مورد توصيه بسياري از علاقه مندان به اين حوزه است که انتظار مي‌رود مسئولان امر نيز در اين راستا گام بردارند.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7685
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com