Environmentalist

Environmentalist


در راستای احیاء گونه های جانوری در معرض خطر انقراض ۲ رأس گوزن زرد به منطقه حفاظت شده قلاجه وارد شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کرمانشاه، مجید ابدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : گونه گوزن زرد در گذشته پراکندگی وسیعی از شمال آفریقا تا عراق ، ترکیه و ایران داشته و گمان میرفت که نسل این حیوان منقرض شده باشد تا اینکه در دهه ۱۹۵۰ گله ای از آن در خوزستان کشف شد. ولی در حال حاضر نسل آن در تمامی کشورهای مذکور به جز ایران نابود شده است . در ایران این گوزن در مناطق جنگلی زاگرس و جنگل های گرمسیری خوزستان زندگی میکرد ولی در حال حاضر پراکندگی طبیعی آن محدود به مناطق حفاظت شده دز وکرخه در خوزستان است.

مهندس ابدی افزود: در راستای احیاء و بازگرداندن این گونه نادر به زیستگاه آن در استان کرمانشاه ، سایت تکثیر گوزن زرد در داربادام شهرستان اسلام آبادغرب واقع در منطقه حفاظت شده قلاجه راه اندازی و فعلا”مجوز زنده گیری و انتقال تعداد ۱۰ رأس گوزن زرد به استان از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته شده که در مرحله اول تعداد۲ رآس از منطقه دنا زنده گیری و به منطقه داربادام منتقل گردید و انشاءالله در هفته آینده تعداد دیگری از چند مرکز دیگر تکثیرگوزن زرد زنده گیری و به این سایت منتقل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد فعلاً این گوزنها در محل قرنطینه نگهداری میشوند و پس از پیوستن سایر گوزنها رسماً این سایت با حضور مسئولین عالی رتبه استان افتتاح وگوزنها در محل اصلی سایت رها سازی میگردند.
مهندس ابدی در پایان از تلاش و حمایت و همکاری مدیران ستادی سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولین استان بخصوص استاندار محترم و محبوب کرمانشاه در راه اندازی این مرکز تشکر و قدر دانی نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از انتقال تعداد دیگری گوزن زرد به سایت دار بادام قلاجه خبر داد و گفت: سایت تکثیر گوزن زرد به زودی افتتاح خواهد شد

وی خاطر نشان کرد: در هفته پایانی تیرماه سال جاری به دنبال انتقال ۲ رأس گوزن زرد از منطقه آب سیاه دنا به سایت تکثیر گوزن زرد منطقه داربادام (منطقه حفاظت شده قلاجه) در آینده نزدیک تعداد دیگری گوزن زرد از دشت ناز ساری به این سایت انتقال خواهد یافت و سایت تکثیر گوزن زرد به صورت رسمی افتتاح می شود.

مطالب مشابه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com