Environmentalist

Environmentalist


رود کارون و فاضلاب


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از کاهش 80 درصدی ورود فاضلاب‌های انسانی خام به رودخانه کارون خبر داد.

محمدی زاده با بیان اینکه در سه سال گذشته 75 درصد فاضلاب‌های خام ورودی به کارون کاهش یافت گفت: رودخانه کارون به عنوان یک گوهر برای استان خوزستان و کشور ایران اسلامی است و هویت این استان به این رودخانه بسیار با ارزش است.

محمدی‌زاده اظهار کرد: در سال‌های گذشته تهدیداتی در زمینه ورود فاضلاب به این رودخانه وجود داشت که مهم‌ترین این تهدیدات ورود فاضلاب‌های خام به کارون در شهرهای بالا دست تا پائین بوده و همگی باعث آلودگی این رودخانه می‌شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست میزان فاضلاب انسانی در سال‌های گذشته را 30 متر مکعب در ثانیه اعلام کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به حداقل 5 مترمکعب در ثانیه و حداکثر 8 مترمکعب در ثانیه رسیده که نشان دهنده کاهش بین 75 تا 80 درصدی ورود فاضلاب خام به کارون است.

وی اظهار کرد: در سفرهای استانی هیئت محترم دولت به استان خوزستان مصوب شده بود که ظرف مدت سه سال ورود فاضلاب به کارون کنترل و مدیریت شود که امروز شاهد این کاهش و مدیریت هستیم.

به گفته وی، مشکلات فاضلاب در بسیاری از شهر‌ها نظیر دزفول و شوش‌تر تقریبا حل شده و در چند ماه آینده با راه اندازی تصفیه خانه شرق اهواز، مشکل این شهر نیز برطرف خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری همچنین یکی دیگر از مشکلات رودخانه کارون را ورود پساب‌های صنعتی و زهاب‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: در زمینه رفع این مشکل نیز طرح ساماندهی زهاب‌های کشاورزی با همکاری صنایع جانبی نیشکر، وزارت نفت و سازمان آب و برق خوزستان در حال اجراست که 110 میلیارد تومان برآورد هزینه این طرح در سال گذشته بوده و امیدواریم که ظرف مدت 3 سال این اقدام به نتیجه برسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد لایروبی رودخانه کارون گفت: در حال حاضر عملیات لایروبی در دو بخش از رودخانه کارون در حال انجام است و ضروریست در شهر اهواز نیز این لایروبی انجام شود تا مسیر رودخانه کارون مهندسی و مدیریت شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات که توسط وزارت نیرو در حال انجام است عملیات لایروبی کارون ظرف مدت سه سال پایان می یابد.

محمدی‌زاده اعتبار این طرح را بالغ بر 50 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ برای لایروبی اختصاص یافته و بخشی از آن نیز از طریق فروش اوراق مشارکت که در روزهای آینده اعلام می‌شود، تامین خواهد شد.

سفر اخیر محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7679
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com