Environmentalist

Environmentalist


يوزپلنگ آسيايي
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: زادآوری یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم با توجه به تصویر ثبت شده از یوز ماده و شواهد موجود قطعی است.

 

حسین آبسالان اظهار کرد: با توجه به تصویر ثبت شده از یوز ماده و شواهد موجود، وجود توله‌های تازه متولد شده این ماده یوز در این منطقه قطعی بوده و این موضوع نوید‌گر ادامه بقا و زادآوری این گونه در میاندشت است.

وی افزود: برای سومین بار در طی زمان کمتر از یک سال اداره محیط زیست جاجرم موفق به عکسبرداری از یوزپلنگ آسیایی در میاندشت شد.

آبسالان تصریح کرد: از ابتدای مرداد‌ماه، اداره محیط زیست جاجرم با همکاری پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و انجمن یوزپلنگ ایرانی به منظور برآورد تقریبی جمعیت یوزپلنگ آسیایی و سایر گونه‌های رقیب این جانور در میاندشت از جمله کفتار و گرگ اقدام به نصب 40 عدد دوربین تله‌ای در منطقه کرده است که آخرین تصویر ثبت شده از یوز در بامداد مورخ 19 مرداد گرفته شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر تصاویر گرفته شده می‌توان به تصاویری از کفتار، گرگ، گربه وحشی، سمور سنگی، تشی، روباه و غیره اشاره کرد.

به گزارش فارس، آبان‌ماه سال گذشته نیز اداره محیط زیست جاجرم موفق به عکسبرداری از یک قلاده یوز نر در منطقه میاندشت شده بود.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7677
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com