Environmentalist

Environmentalist



 

 

 بزرگنمایی
گروه قوای سه گانه: رييس‌جمهوری در حكمي وزراي صنعت، معدن و تجارت، نفت و نيرو را به عنوان عضو شوراي آمايش سرزمين منصوب كرد.

به گزارش سبزپرس، «مهدی غضنفري» وزير صنعت، معدن و تجارت، «رستم قاسمي» وزير نفت و «مجید نامجو» وزير نيرو با حکم محمود احمدی نژاد به عضویت شورای آمایش سرزمین درآمدند.

احمدی نژاد علت این انتصاب را اجرای تبصره ماده 182 قانون برنامه پنجم توسعه اعلام کرده است.

پیش از این و در زمان اجرای قانون برنامه چهارم توسعه، دولت مکلف شده بود تا اسناد آمایش سرزمین کشور را تا پایان سال اول برنامه (1385) تهیه کند تا فعالیت های توسعه کشور بر پایه این سند انجام شود. این اولین بار پس از انقلاب اسلامی بود که در برنامه های توسعه کلان ایران دولت مکلف به تهیه اسناد آمایش سرزمین شده بود.

با این حال در سال 1389 که مدت اعتبار برنامه چهارم توسعه منقضی شد، تنها اسناد آمایش سرزمین نیمی از استان های کشور تهیه شده بود و مابقی استان ها نیز سندی تهیه نکرده بودند.

به همین دلیل بار دیگر در برنامه پنجم توسعه، تهیه اسناد آمایش سرزمین به عنوان وظایف دولت مطرح شد که با گذشت بیش از یکسال از آغاز اجرای برنامه پنجم، رئیس جمهوری، سه وزیر دیگر را نیز به شورای آمایش سرزمین اضافه کرد.

هنوز مشخص نیست که اسناد آمایش سرزمین استان ها و سند ملی آمایش سرزمین کل کشور چه زمانی به مرحله نهایی خواهد رسید. سندی که بسیاری کشورها، از چند دهه قبل آن را تدوین کرده اند.

http://isdle.ir/news/index.php?news=8705



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com