Environmentalist

Environmentalist


دیده بان حقوق حیوانات: کوسه وال کمیابی که به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و معروف در فیلیپین تبدیل شده است، بر اثر اصابت پروانه یک قایق موتوری به صورتش، مجروح شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کوسه وال عظیم الجثه که «فرمین» نام دارد در منطقه توریستی «تان – اوان» یک شهر تفریحی در فیلیپین نگهداری می‌شود. در این منطقه از اقیانوس به قایق سواران اجازه داده می‌شود که به کوسه وال‌ها غذا بدهند و آنها را تا مجاورت قایق‌هایشان بیاورند تا گردشگران بتوانند از فاصله بسیار نزدیک این آبزیان بزرگ جثه را مشاهده کنند.

به نوشته مجله تخصصی لایوساینس، هر چند در حال حاضر این روش غذا دادن به کوسه وال‌ها در منطقه مزبور متداول شده اما بسیاری از زیست شناسان دریایی، نسبت به اقدام فوق، ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، یکی از این زیست شناسان دریایی به نام «سامانتا کراون» در این باره خاطر نشان ساخت: روش فوق باعث می‌شود که کوسه وال‌ها برای گرفتن غذای مجانی خیلی زیاد به قایق‌ها نزدیک و با چنین حوادثی مواجه شوند.هم چنین این کوسه‌ها فرصت مهاجرت‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند و الگوهای مهاجرتی آنها در اقیانوس‌ها دچار اختلال می‌شود.

کراون تاکید کرد: در حال حاضر کوسه وال‌ها جزو فهرست گونه‌های در معرض انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت هستند. اگر این آبزیان کمیاب پس از بالغ شدن مهاجرت نکنند، از اجتماعات بزرگتر سایر همنوعان خود حذف شده و دیری نمی‌گذرد که از تنوع ژنتیکی گونه‌های آنها کاسته می‌شود.

___________________

کشته شدن یک دلفین به ازای هر هزار بازدیدکننده

قشم: نجات یک نهنگ گوژپشت

 استقبال دلفین های قشم از مسافران/ تصویری

سوگواری یک دلفین ماده بر جسد نوزادش در خور موسی/ تصویری

مجلس سوئیس نگهداری دلفین در باغ وحش ها را ممنوع کرد

سوت دلفین‌ها وسیله معرفی آنهاست

سونوگرافی از دولفین باردار/ تصویر

پوستر «دلفین های ایران» تهیه و توزیع شد.

سوگواری یک دلفین ماده بر جسد نوزادش در خور موسی/ تصویری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com