Environmentalist

Environmentalist


 
 

محیط زیست پارس آباد نسبت به سوزاندن بقایای محصولات زراعی هشدار داد

پارس آباد مغان، اردبیل - رییس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد مغان نسبت به آتش زدن ضایعات محصولات كشاورزی روی خاك های زراعی، به كشاورزان منطقه هشدار داد.

محیط زیست پارس آباد نسبت به سوزاندن بقایای محصولات زراعی هشدار داد

محمد مجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پارس آباد افزود: این كار موجب از بین رفتن مواد ارزشمند خاك ، افزایش شوری خاك زراعی و آلودگی آب و هوا و محیط زیست شده و سلامت ساكنان منطقه را نیز به مخاطره می اندازد.

وی گفت: برخی از كشاورزان به امید كاهش خسارت آفات و بیماری ها در كشت‌های بعدی و همچنین تسریع در آماده‌سازی زمین برای كشت دوم اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی مزارع می نمایند، غافل از این كه با تكرار این شیوه غیر علمی ، حاصلخیزی خاك و جمعیت حشرات و ریز موجودات زنده مفید خاك كاهش یافته و پس از مدتی مزارع كشاورزان غیرقابل كشت خواهد شد.

وی، بهره‌گیری از مواد تجزیه‌كننده، دستگاه های خردكننده ضایعات و بقایای گیاهی و همچنین جمع‌آوری و استفاده از بقایای گیاهی به عنوان بستر تهیه كمپوست و نیز تولید كودهای آلی توام با اقدامات آموزشی و ترویجی را مناسب ترین روش حذف باقیمانده محصولات كشاورزی از جمله 'كلش' از زمین های زراعی دانست و بر ضرورت آگاه سازی زارعان از مضرات سوزاندن بقایای گیاهی تاكید كرد.

وی كشاورزان را به خودداری از آتش زدن و سوزاندن كاه و كلش پس از برداشت محصولاتی نظیر گندم، جو، كلزا و برنج فرا خواند و گفت: با توجه به صراحت منع قانونی در این زمینه اداره حفاظت محیط زیست در قبال حفظ سلامت جامعه و محیط زیست با افراد متخلف برخورد قانونی می كند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش زدن بقایای محصولات زراعی مراتب را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد اطلاع دهند./ خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80186178



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com