Environmentalist

Environmentalist


قطب شمال

طبق بررسي هاي ماهواره اي از قطب شمال
سرعت ذوب شدن بیش از محاسبات است . اطلاعات حاصل از مشاهدات ماهواره‌ای نشان می دهد که یخ‌های قطب شمال خیلی سریع‌تر از محاسبات انجام شده، در حال ذوب شدن هستند.

دانشمندان علوم زیست محیطی و مطالعات جوی در انگلیس با استفاده از ابزار راداری و لیزری، ضخامت یخ‌های اقیانوس منجمد شمالی را ارزیابی کرده و به نتایج ذکر شده رسیده‌اند.
تجزیه و تحلیل‌های ابتدایی نشان می‌داد که از سال 2004 میلادی به بعد، حجم یخ‌های ذوب شده در این منطقه سالانه 90 کیلومتر مکعب بوده است اما نتایج آزمایش‌ها و مطالعات جدید تایید می‌کند که میزان ذوب یخ های قطب شمال در بسیاری از مناطق تقریبا 50 درصد بیشتر از پیش بینی های گذشته است.
به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، فرآیند فقدان و ناپدید شدن یخ‌ها در نواحی شمال گرینلند نیز در سال‌های اخیر افزایش بیشتری داشته به طوری که ضخامت یخچال‌های این منطقه کاهش چشمگیری یافته و از 5 تا 6 متر در طول یک دهه پیش به 3 متر در سال گذشته رسیده است.
کارشناسان جوی هشدار داده‌اند که قطب شمال سریعتر از سایر نقاط سیاره زمین در حال گرم شدن است و بی شک ناپدید شدن یخ‌های دریایی، روی جمعیت گونه‌های مختلف در این منطقه تاثیر گذار خواهد بود.
دانشمندان هنوز قادر نیستند با اطمینان بگویند که چه میزان از روند گرم شدن قطب شمال طبیعی و چه میزان از آن حاصل تغییرات جوی ناشی از فعالیت‌های مخرب انسانی است، اما از این بابت مطمئن هستند که ادامه روند کنونی می‌تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد.


 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com