Environmentalist

Environmentalist


ريزگرد

معاون علمي وفناوري ريياست جمهوري عنوان کرد:
نابودی نخل ها در جنگ تحمیلی عامل بروز ریزگردها
ایرن: سلطانخواه نابودی نخل ها در جنگ تحمیلی را یکی از عوامل افزایش پدیده ریزگردها و گرد و غبار عنوان کرد و گفت: در جنگ بین ایران و عراق بسیاری از نخل‌ها که مانع بیابان زایی می شود از بین رفتند.

دکتر'نسرین سلطانخواه' گفت : این معاونت با حمایت از محصولات دانش بنیان تلاش دارد که مشکلات کشور حل شود و درحال حاضر پدیده ریزگردها نیز یکی از مشکلات کشور است که این معاونت با حمایت از تولید دو محصول دانش بنیان و همچنین ارایه طرح های مختلف سعی در مبارزه با این پدیده دارد .
وی خاطرنشان کرد:با توجه به این که کشور عراق یکی از مبداهای بروز ریزگردها است و تاکنون اقدام جدی در این زمینه انجام نداده بنابراین بهتر است کارشناسان ایرانی خود برای حفظ سلامتی هموطنان راه های جلوگیری از ورود ریزگردها را بررسی و در این زمینه اقدام کنند.
وی تاکید کرد که سهم معاونت علمی در مبارزه با ریزگردها استفاده از دانش و فناوری روز است. زیرا وظیفه این معاونت این است که دانش و فناوری تولید شده در کشور را وارد عمل کند تا در کوتاه ترین زمان باعت تغییرات شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سلطانخواه نابودی نخل ها در جنگ تحمیلی را یکی از عوامل افزایش پدیده ریزگردها و گرد و غبار عنوان کرد و گفت: در جنگ بین ایران و عراق بسیاری از نخل‌ها که مانع بیابان زایی می شود از بین رفتند که با توجه به مسایل و مشکلات کشور عراق، ‌بسیاری از آنها احیا هم نشدند بنابراین پیشنهاد می شود که ایران نخلستان های عراق را احیا کند تا به منظور جلوگیری از بیابان زایی و عدم گسترش ریزگردها گام موثری برداشته شود.
همچنین دکتر 'حسین سالار آملی ' معاون امور بین الملل و انتقال فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این زمینه گفت : با توجه به این که مردم ایران در ماه های اخیر به دلیل گرد و غباربا مشکلات زیادی روبرو بودند و از سوی دیگر حل قطعی و اجرای راه حل اساسی نیازمند زمان زیادی است، این معاونت از دو طرح کوتاه مدت شامل ساخت و تولید دستگاه جذب ریزگردها و ساخت و تولید ماسک‌های نسوجی حمایت کرده است.
وی در خصوص دستگاه جذب ریزگردها در محیط بسته گفت: عمده ریزگردهایی که می توانند به انسان ضربه بزنند ابعادی حدود 2.5 میکرون دارند که در گردوغبار ماه های گذشته نیز مشاهده شده اند. دستگاه جذب ریزگردها با استفاده از فیلترهای نسوجی می تواند ریزگردهای موجود در یک محیط بسته را به خوبی بمکد تا مکان مورد نظر خالی از ریزگردها شود و شرایط تنفس به وجود بیاید.
به گفته سالار آملی دستگاه جذب ریزگردها می تواند در سالن ها و اتاق های بیمارستان ها، دانشگاه ها، ادارات و مدارس مورد استفاده قرار گیرد.
وی در زمینه طرح ماسک های نسوجی نیز گفت: ماسک های نسوجی می توانند ذرات و ریزگردهایی تا 2.5 میکرون را جذب کنند این درحالی است که ماسک های موجود ظرفیت گرفتن ذرات و ریزگرد های با این قطر را ندارند.
معاون امور بین الملل و انتقال فناوری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ماسک های جدید چند لایه هستند و ضمن این که می توانند حجم زیادی از ریزگرد های را جذب کنند. این ماسک ها قابل شست و شو و چندبار مصرف هستند.
سالارآملی گفت : این دو طرح توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری تهران و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شده است. دستگاه جذب ریزگردها دارای ابعاد 40×50 سانتی متر است و قرار است در مرحله اول به تعداد 6 هزار دستگاه تولید شود و دراختیار مراکز دولتی قرار گیرد. همچنین در مرحله اول تعداد 400 هزار ماسک های نسوجی تولید و به مناطق محروم و درگیر ذرات و گرد و غبار اختصاص می یابد. در مرحله بعدی نیز این ماسک ها برای عموم قابل دسترس خواهد بود.
وی گفت : این دو طرح تا سه ماه آینده به تولید انبوه می رسند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است از طریق ایجاد بازار و اهدای وام از آنها حمایت کند.

 

منبع خبر // www.iren.ir //

کد خبر :7667   زمان مخابره: 18:57:0 - 27/5/1391
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com