Environmentalist

Environmentalist


نزاع بین دو خرس قهوه ای بالغ در ارتفاعات گیلان، به کشته شدن یکی از خرس ها منجر شد.


به گزارش سبزپرس، خبر تلف شدن یک خرس قهوه ای در ارتفاعات «براگور» از توابع بخش «بلوکات» رودبار توسط یکی از اهالی به اداره محیط زیست این شهرستان گزارش شد.
«امیرعبدوس» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در خصوص این حادثه توضیح داد: بررسی های اولیه کارشناسان محیط زیست رودبار و حوزه محیط زیست طبیعی اداره کل نشان می داد که خرس تلف شده با حیوانی دیگر درگیر شده و بر اساس شواهد، درگیری در مسیری یک کیلومتری ادامه داشته است. 
به گفته عبدوس، این درگیری حتی منجر به شکستگی یک درخت راش و چند درخت و درختچه دیگر در این مسیر شده است. 
وی افزود: آنچه در بررسی اولیه مشهود بود، این درگیری به جاده جنگلی کشیده شده و ظاهرا حیوان مهاجم پس از کشتن خرس، بخشی از آن را خورده بود. 
عبدوس گفت: باتوجه به شواهد و نیز نبودن حیوان گوشتخوار دیگر در این منطقه، این احتمال که در گیری بین دو خرس باشد قوت گرفت. اما خرس دوم رویت نشد که در نهایت با نصب دوربین تله ایی و پس از 72 ساعت تصویر برداری، خرس قهوه ایی دوم رویت شد. 
وی ادامه داد: هم نوع خواری در خرس ها، رفتاری بسیار نادر بوده و پیش از این در گیلان از این رفتارنادر تهاجمی خرس ها گزارشی نشده بود.
عبدوس تصریح کرد: جنسیت دو خرس و سایر ابعاد رفتارشناسی  که منجر به نزاع خونین بین این حیوان قلمرو گرا شده است، در دست بررسی بوده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

خرس مهاجم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com