Environmentalist

Environmentalist


میانگین دمای هوا در تاریخ زمین هیچ گاه این اندازه بالا نبوده است

پژوهشگران هشدار دادند، همه کره زمین در حال گرم شدن و دمای هوا دائما در حال بالا رفتن است. و  جامعه جهانی باید تلاش های مشترکی به منظور جلوگیری از گرمایش زمین به کار گیرد.  آژانس بررسی های مطالعات جوی و اقیانوسی آمریکا اعلام کرد : رکورد گرما در کره زمین در ماه ژوئن شکسته شد به گونه ای که میانگین دمای هوا در فاصله ماه های اوریل و ژوئن امسال در تاریخ زمین هیچ گاه این اندازه بالا نبوده است.میانگین دمای زمین از ماه جنوری تا جون سال ۲۰۱۰ تا ۵۷ درجه سانتیگراد (۱۴ درجه بالاتر از حد طبیعی) ، که از رکورد قرن بیستم که در سال ۱۹۹۸ گرمترین سال قرن ثبت شده بود، پیشی گرفته است .افزایش دمای هوای زمین و اقیانوسها در نیمه اول سال ۲۰۱۰ بلندترین رکورد را نسبت به سال ۱۸۸۰، زمانی که مرکز هواشناسی ایالات متحده کارش را شروع کرد، ثبت شده است .رئیس هیئت بررسی پدیده تغییرات آب و هوای سازمان ملل هم اعلام هشدار داده است: اگر این روند ادامه یابد، نمی توانیم افزایش انتشار گازهای گلخانه ای در سطح جهان را در ۱۰ سال آینده متوقف کنیم. کارشناسان معتقدند که اگر هیچ تدبیری اندیشیده نشود در صد سال آینده دمای کره زمین به طرز قابل توجهی تغییر می کند و به طور متوسط بین پنج تا شش درجه افزایش می یابد و در کشورهایی مانند روسیه یا آلمان مردم دمای پنجاه درجه را تحمل خواهند کرد. گرمایش زمین تاثیر فوق العاده منفی بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت و موجب رکود بیش از پیش آن خواهد شد.این درحالی است که آمریکا و چین امروز بزرگ ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای در جهان هستند.

افزایش گازهای گلخانه ای ساکنان بسیاری از مناطق کره زمین را با مشکلاتی روبه رو کرده است که دانشمندان پیش تر درباره آنها هشدار داده بودند. پژوهشگران می گویند دمای هوای زمین به ۵۰ درجه می رسد .
بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست ، ایالات متحد آمریکا نیز در فهرست کشورهایی است که بیش از دیگران اکوسیستم سیاره زمین را تهدید می کنند . اما در حال حاضر  بیشترین مشکل از طرف کشورهای در حال توسعه است  .تمامی دانشمندان بر سر این موضوع که در قرنهای آینده انسان شاهد چنان افزایش حرارتی خواهد بود که طی ۱۰ هزار سال پیش با آن مواجه نشده است، اتفاق نظر دارند .

  منبع:http://erijd.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=1198&Itemid=1




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com