Environmentalist

Environmentalist



ترجمه : باهر طالاری


در روند تولید و پشت پرده محصولات آرایشی و زیبایی حقیقتی زشت نهفته است :

آزمایش بر روی حیوانات جان هزاران حیوان مثل خرگوش ، خوکچه هندی ، موش و موش صحرایی وحیوانات دیگر را برای تست هایی مثل سم شناسی (Toxicology) به مخاطره انداخته و زندگی آنها را پر از درد و رنج کرده است، مثل مرسوم ترین آنها که آزمایش سوزش پوست می باشد و هر ساله برای محصولات بهداشتی و نظایر آن ها بر روی هزاران حیوان صورت می گیرد.

حرکت جدید سازمان کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (
PCRM) با نام COME CLEAN از شرکت های آرایشی می خواهد که اگر از این آزمایشات استفاده می کنند به آنان اطلاع دهند تا بتوانند به این شرکت ها در جایگزین کردن راه کارهای برتر و عاری ازظلم کمک کنند .



نمونه ای از پلیدی های پشت پرده برخی شرکت های آرایشی در مورد آزمایشات حیوانی که می تواند به سادگی با روش های غیر حیوانی جایگزین شود :

ماده شیمیایی که بر روی تیغ های اصلاح به کار برده می شود

پوست خرگوش یا دیگر حیوانات را برهنه و آغشته به مواد شیمیایی می کنند و به مدت چهار ساعت برای آزمایش تحریک پوستی یا جوش ، التهاب ، زخم و یا دیگر علائم آسیب پوست منتظر می مانند . سپس به مدت بیش از 14 روز برای تست آسیب های قابل برگشت و یا غیر قابل بازگشت پوستی مورد مشاهده قرار می گیرد .


در حالی که این آزمایشات دردناک روشی موثر و قابل قبول برای آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی نیستند ، و موجودات مختلف واکنش های متفاوتی در مقابل مواد از خود نشان دهند .

بنابراین آزمایش های حیوانی به طور درست و دقیق پیش بینی نمی کند که این مواد شیمیایی چه تاثیری بر پوست انسان خواهد داشت . روش های آزمایش غیر حیوانی برای سلامت عمومی بسیار ضروری است ، چون آنان می توانند نحوه واکنش و پاسخ انسان ها به محصولات و ترکیبات آن ها را دقیق تر پیش بینی نمایند .


ما در مورد این قضیه چه کارهایی می کنیم ؟

جنبش COME CLEAN از شرکت های آرایشی و محصولات بهداشتی می خواهد تا تضمین کنند که از حیوانات برای هیچ یک از آزمایشات محصولات و یا ترکیبات محصولات خود استفاده نمی کنند .

کارشناسان PCRM با شرکت هایی که از آزمایشات حیوانی استفاده می کنند کار خواهند کرد و به آنان آگاهی داده و توصیه خواهند نمود که روش های غیر حیوانی را در برنامه های خود وارد کنند تا هم محصولاتی سالم تر برای انسان ها فراهم سازند و هم حیوانات را از درد و رنج خلاص کنند .

قانون هیچ شرکت آرایشی و بهداشتی را ملزم به استفاده از آزمایش های حیوانی نکرده است . اتحادیه اروپا آزمایش های حیوانی برای این گونه محصولات را ممنوع نموده است . و بیشتر آمریکایی ها خواستار توقف آزمایش های حیوانی برای این محصولات می باشند .

یک نظرسنجی مستقل از PCRM که در سال گذشته انجام گرفت نشان می دهد که 61 درصد آمریکایی ها بر این عقیده می باشند که نباید به شرکت ها اجازه داده شود تا محصولات آرایش صورت ، کرم های اصلاحی و دیگر محصولات آرایشی و همچنین بهداشتی را بر روی حیوانات آزمایش کنند . 72 درصد از مردم آمریکا گفته اند که آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی حیوانات غیر اخلاقی می باشد .


-------------------------------------------------
Dr.Bernard , June 21, 2012

http://noanimaltesting.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب: COME CLEAN, نیل برنارد, آزمایش روی حیوانات, شرکت های آرایشی بهداشتی, PCRM, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com