Environmentalist

Environmentalist


پرنده
تحقیقات جدید نشان داد که پرندگان با تغییر کردن آب و هوا آوازهای مختلف سر می‌دهند.

 

محققان در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند که پرندگان شمال آمریکا که دارای آب و هوایی مرطوب مایل به خشک زندگی می کنند، بیش از سایر پرندگان می‌خوانند. در بارشهای بسیار شدید چهچه زدن پرندگان بسیار پیچیده تر می‌شود.
محققان دانشگاه ملی کانادا در کانبرا و نیز مرکز ملی سنتز تکاملی در شهر دورهام گفتند: این انعطاف پذیری در خواندن به پرندگان کمک می‌کند تا تماس خود را - بدون توجه به شرایط پیش رو و یا شنیده شدن صدایشان- برقرار کنند.
به گزارش فارس و به نقل از ژورنال Biology Letters، فرانسیس کلینتون، از مرکز ملی سنتز تکاملی در تحقیقاتی مشترک گفت: پرندگان ممکن است نکات مهم را کاملاً بلند یا کاملا آرام بخوانند و یا ممکن است آنها سرعت و صدایشان را تنظیم کنند.
در چارچوب این تحقیقات، محققان آوازهای بیش از 400 پرنده نر را بررسی کردند. صداهای ضبط شده شامل 44 گونه از جمله اوریولس، طرقه، چکاوک، گنجشک ها، کاردینالها، فنچ بودند.
محققان صوت ضبط شده از آواز پرندگان را با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری به گراف تبدیل کردند.
این برنامه محققان را قادر کرد که پیچیدگی الگوی آوازها را ببینند و ویژگی‌های آن مانند بلندی آواز، بالا و پایینی نت ها و اینکه آوازشان چه تعداد نت و در چه فاصله‌ای از آنها را در بر دارد، اندازه‌گیری کنند.
محققان همچنین در الگوی آب و هوایی، شاخص جغرافیا را نیز در نظر گرفتند.
این محققان به این نتیجه رسیدند پرندگانی که دارای بیشترین تفاوت در آواز خواندن به هنگام بارش باران دارند از آوازهای بسیار پیچیده تری نسبت به فنچ های خانگی برخوردارند.
لیانا از دانشگاه ملی استرالیا درباره این تحقیقات مشترک گفت: بارش به شدت متناسب با تراکم پوشش گیاهی محیط است.
فرانسیس گفت: آوازهای پرندگان با انواع پوششهای گیاهی متفاوت است. آوازهای پرندگان در بهار متناسب با میزان رویش گیاهان تغییر می کند.
نویسندگان گفتند: تنوعات آب و هوایی تنها فاکتوری نیست که در این عامل موثر باشد بلکه اختلافهای شدید رنگ بین نر و ماده نیز بر تفاوت آهنگها تاثیر زیادی دارند.

http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7641
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com