Environmentalist

Environmentalist


فلامينگو

مدیر کل محیط زیست فارس گفت: در بررسی‌های انجام شده، تعداد 260 لانه فلامینگو در اطراف دریاچه مهارلو مشاهده شده است.

حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی با بیان این مطلب افزود: این اقدام در راستای بررسی میدانی جوجه‌آوری فلامینگوها در کشور انجام شده است.
وی با بیان این‌که در این بررسی میدانی، این موضوع در دریاچه‌ها و تالاب‌های کمجان، طشک، درودزن و مهارلو در استان فارس نیز بررسی شده است، گفت: خوشبختانه کلونی جوجه‌آوری فلامینگو مشتمل بر 260 لانه در تالاب مهارلو یافت شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از زیست‌گاه‌های مهم و ارزشمند استان فارس، تالاب مهارلو است که فلامینگوها آن را برای زمستان‌گذرانی و جوجه‌آوری انتخاب می‌کنند.
وی با بیان این‌که در گذشته دو تالاب ارومیه و بختگان به‌عنوان زیستگاه اصلی جوجه‌آوری گونه فلامینگوی بزرگ در ایران بوده است، عنوان کرد: در پی خشک شدن این دو تالاب، مدتی این گونه فلامینگو در ایران جوجه‌آوری نداشته و اکنون اولین گزارش جوجه‌آوری در فارس بسیار موثق اعلام شده است.
به گزارش ایسنا ابراهیمی‌کارنامی تصریح کرد: وجود این کلونی‌‌های جوجه‌آوری در مهارلو نشان‌دهنده امنیت زیستگاه یاد شده و ثمربخشی تلاش‌های محیط‌بانان در تامین این امنیت است.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام حفاظتی برای حفاظت از این گونه ارزشمند، ارتقای سطح حفاظتی منطقه و تهیه و اجرای طرح مدیریت تالاب با رویکرد اکوسیستمی و مدیریت فعالیت‌های انسانی در محدوده این تالاب است.
ابراهیمی‌کارنامی گفت: انتظار داریم مردم و دستگاه‌هایی که فعالیت‌ آنان با اکوسیستم‌ تالاب مهارلو مرتبط است، تداوم حیات این زیستگاه را به‌عنوان یک اصل مهم مد نظر قرار دهند تا شاهد احیای کامل این تالاب در آینده‌ای نزدیک باشیم.http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7642  



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com