Environmentalist

Environmentalist


رودخانه کشکان
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهارکرد: بالا بودن دمای هوا و وقوع پدیده خشکسالی سبب کاهش اکسیژن رودخانه کشکان شده و شرایط نامناسبی را برای آبزیان به وجود آورده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به دستگیری اکیپ 9 نفره صیادان غیرمجاز رودخانه سیمره، گفت: طی دو ماه اخیر دو موتور برق و بیش از 200 تورغیرمجاز از متخلفین ثبت و ضبط شده است.
مهندس بازگیر افزود: رودخانه کشکان نیز در حال حاضر کمترین دبی آب را دارا است که این پدیده در50 سال گذشته بی‎سابقه بوده است.
وی با اشاره به تلفات بیش از 6000 قطعه ماهی در رودخانه کشکان، اظهارکرد: بالا بودن دمای هوا و وقوع پدیده خشکسالی سبب کاهش اکسیژن این رودخانه شده و شرایط نامناسبی برای آبزیان به وجود آورده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان درگفت‌وگو با ایسنا با تأکید براینکه آبزیان رودخانه کشکان در وضعیت اضطراری هستند، اظهار کرد: هرگونه تنش و مخاطره در آب این رودخانه سبب چند برابر شدن تلفات آبزیان خواهد شد.
بازگیر ادامه داد: جابه‏‌ جا کردن آب رودخانه کشکان به وسیله پمپ های مجاز و غیرمجاز و ورود انواع آلودگی اعم از فاضلابهای خانگی، کشاورزی، و کودهای شیمیایی تهدید جدی برای زیست موجودات رودخانه کشکان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به روشهای غیراخلاقی برخی از افراد سودجو برای صید ماهی در آب این رودخانه، اضافه کرد: بهره‎برداری از مصالح این رودخانه توسط برخی از کارخانه‎داران، استفاده از موتور برق، شوکر و...، سالانه تلفات بسیاری را در آبزیان رودخانه کشکان به وجود آورده است.


 www.iren.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com