Environmentalist

Environmentalist



يك روبات جديد به شكل يوزپلنگ كه از سريع‌ترين انسان‌ها نيز سريع‌تر است و يك نابودگر «آندرويد» كه در كنار سربازان به جنگ خواهد پرداخت .

این روبات سریع كه «چیتا» نام دارد توسط شركت «بوستون داینامیكس» ساخته شده كه پیش از این روبات «بیگ‌داگ» 18 میلیون دلاری را كه در نواحی سخت به انتقال تجهیزات جنگی سربازان می‌پردازد به جهان معرفی كرده بود.

اما به گفته مارك ریبرت، رئیس این شركت با وجود قرارداد مولتی میلیون دلاری كه توسط وزارت دفاع آمریكا بسته شده، مقامات ارتش این كشور هنوز از موارد استفاده این روبات باخبر نیستند.

 به گفته وی، وزارت دفاع آمریكا توجه چندانی به استفاده نهایی این روبات ندارد و بیشتر بر ساخت فناوری‌های جدید متمركز بوده و سپس به موارد استفاده آنها توجه خواهد كرد.

این روبات چهار پا از تیره پشت منعطف و سر مفصل دار برخوردار بوده و هنگامی كه ساخته شد به تسلیحات روباتیك موثر سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاع اضافه خواهد شد.

این روبات از توانایی‌ دو سریع، گرفتن گوشه‌ها، حركت زیگ‌زاگی و توقف دقیق در نقطه برخوردار است.

هزینه‌های این روبات هنوز آشكار نشده اما قرارداد مولتی میلیونی آن به نظر می‌رسد كه كمی از بودجه سالیانه 3.2 میلیارد دلاری وزارت دفاع پا را فراتر گذاشته باشد.

یوز‌پلنگ واقعی قادر است با سرعت 112 كیلومتر بر ساعت بدود. شركت بوستون داینامیكس امیدوار است نمونه اولیه را در 20 ماه آینده آماده كند كه سرعتی بین 20 تا 30 مایل بر ساعت برخوردار خواهد بود.

تبیان زنجان

روبات «اطلس» نیز كه بی‌شباهت به آندرویدهای ویرانگر نیست قرار است به عنوان یك نیروی كمكی در میادین جنگی مورد استفاده قرار بگیرد.

روبات اطلس

این روبات از یك بدنه، دو دست و دو پا برخوردار بوده ولی سر نداشته و قادر خواهد بود كه در زمین‌های ناهموار حركت كرده، در فواصل تنگ خود را جا كرده و حتی در صورت نیاز روی دست و پای خود بخزد.

سازندگان این روبات امیدوار هستند كه این روبات نسبت به نمونه قبلی خود روبات «پتمان» از فناوری پیشرفته‌تری برخوردار باشد.

روبات پتمان برای آزمایش لباس‌های محافظ سلاح‌های شیمیایی برای ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است با سرعت سه مایل بر ساعت حركت كرده و حتی در شرایط بد و در صورت هل دادن در جا بایستد.

روبات «بیگ داگ»

روبات «بیگ‌داگ» قادر به حمل چهار كوله‌پشتی‌ تجهیزات سربازان در زمین‌های سنگی و پر فراز و نشیب است كه خودروهای چرخ‌دار قادر به عبور از آنها نیستند.

http://tabas-google.blogfa.com/post-50.aspx



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com