Environmentalist

Environmentalist


دلفين
رییس محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم، دفتر تسهیلات محیط زیست جهانی، موسسه توسعه پایدار گماش و بنیاد حمایت از حیات وحش پارسیان با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی حفاظت ازدلفین‌ها در جزیره قشم خبر داد.

 

 

محمدهاشم داخته اظهار کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده، هزینه اجرای طرح توسط سازمان منطقه آزاد قشم و دفتر تسهیلات محیط زیست جهانی و نیروی کارشناسی لازم از سوی دو موسسه دیگر تأمین خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این کلاس‌ها طی دوره‌های مختلف و در سه سطح برای صیادان و قایقداران، بانوان جزیره و دانش‌آموزان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، داخته تصریح کرد: حفاظت از دلفین‌ها در گرو امنیت بخشیدن به محل زندگی آنهاست که شامل اقداماتی از قبیل حفظ زیستگاه، بازبینی روش‌های صید و صیادی، آموزش روش‌های بازدید از دلفین‌ها و ضوابط بازدید از آنهاست. در این صورت گروه‌های مختلفی از جامعه در این دوره‌های آموزشی حضور خواهند داشت.
وی یادآور شد: جزیره قشم به عنوان کانون تنوع زیستی خلیج‌فارس، غنای زیستگاهی قابل توجهی دارد. تنوع ادوات و روش‌های صید و صیادی در جزیره قشم و دانش غنی صیادی و دریانوردی مردمان این جزیره، از همین موضوع حکایت دارد. بنابراین یکی دیگر از اهداف این طرح، گردآوری و استفاده از دانش صیادی جزیره و ترویج آن برای سایر ساحل‌نشینان خلیج‌فارس است.
داخته تأکید کرد: برای نخستین بار است که دوره‌های آموزشی حفاظت از دلفین‌ها و زیستگاه‌های مرجانی با برنامه‌ریزی طولانی مدت و به صورت هدفمند برگزار می‌شود و این دوره دو سال به طول خواهد انجامید.
رییس محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: روستاهای هدف این دوره آموزشی روستاهای شیب دراز، هنگام، دیرستان و تنبان است.
وی با اشاره به اینکه نخستین دوره کلاس آموزش حفاظت از دلفین‌ها و زیستگاه‌های مرجانی، از یک ماه پیش شروع شده است، عنوان کرد: دوره‌های بعدی این کلاس‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی دو سال به صورت مداوم برگزار می‌شود. پیش از این نیز کلاس‌های آموزشی حفاظت از دلفین‌ها و مرجان‌ها به صورت پراکنده برای قایق‌داران جزیره برگزار شده بود، اما برای اولین بار است که این پروژه به صورت هدفمند اجرایی می‌شود.


 http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7590
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com