Environmentalist

Environmentalist


محمد رضا نوروزي


به گزارش خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران، دکتر محمد رضا نوروزی با بیان این مطلب افزود: سیاره مریخ نمی تواند هیچ وقت تا این حد به زمین نزدیک شود و این غیر ممکن است. نزدیکترین فاصله مریخ تا زمین را در اصطلاح ستاره شناسی "مقابله" می گویند. که کمترین این فاصله 55 میلیون کیلومتر است و در این حالت حداکثر اندازه ظاهری ان به 25 تا 27 ثانیه قوسی  می رسد( مقایسه کنید با ماه که تقریبا 30 دقیقه قوسی یا 1800 ثانیه قوسی است) یعنی زمانی که مریخ به کمترین فاصله خود با زمین می رسد هنوز 72 بار از ماه کوچکتر است مثل دیگر ستارگان. پس هیچ وقت مریخ و ماه نمی توانند هم اندازه شوند که مثل هم به نظر برسند.
وی ادامه داد: در هیچ زمانی از عمر منظومه شمسی که به 5میلیارد سال می رسد هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده و نمی افتد. در سال 2003 مقابله ای مریخ به زمین اتفاق افتاد یعنی فاصله مریخ تا زمین 55 میلیون کیلومتر شده بود که کمترین فاصله همین مقدار است.
شایان ذکر است که مظمون این ایمیل که هرساله در سرتا سر دنیا به مردم می رسد، بدین شرح است: در ساعت 12:30 ( نیمه شب) در 5 شهریور سال جاری کره مریخ به بالاترین درجه درخشش خود درآسمان شب خواهد رسید. کره مریخ به اندازه کره ماه تماما بزرگ می شود و با چشم غیر مسلح قابل دیدن و تشخیص است. این وقتی است که در روز 5 شهریور کره مریخ به فاصله 34.6 مایلی خود به زمین میرسد. این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد.

 
کد خبر :3164   زمان مخابره: 13:23:0 - 27/4/1389


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com