Environmentalist

Environmentalist


دي اکسيد کربن

بر اساس آخرين تحقيقات
تولید دی‌اکسیدکربن همچنان رو به افزایش است
کارشناسان اروپایی در یک مطالعه جدید عنوان کردند که در سال 2011 میلادی میزان انتشار گاز دی‌ اکسید کربن همچنان رو به افزایش بوده و به 34 میلیارد تن رسیده است.

در سال 2011 میلادی، احتراق سوخت‌های فسیلی و همچنین فعالیت‌های دیگری نظیر تولید سیمان و نفت، موجب افزایش سه درصدی میزان انتشار گاز دی‌ اکسید کربن در این سال شد و به این ترتیب میزان تولید این گاز گلخانه‌ای به بالاترین مقدار ثبت شده در مقایسه با سالهای قبل رسید.
به گزارش ایسنا و به نقل از مجله تخصصی لایوساینس، با وجود تمام مذاکرات و تلاش‌های بین المللی برای کاهش میزان انتشار گاز دی اکسید کربن، هنوز تولید این گاز ادامه دارد و مقادیر قابل توجهی از آن سالانه وارد اتمسفر زمین می‌شود. در این گزارش که حاصل تلاش مشترک آژانس ارزیابی محیط زیستی هلند و مرکز مطالعات مشترک اتحادیه اروپا است، تاکید شد: در دهه گذشته، رشد 7/2 درصدی تولید گاز دی اکسید کربن مشاهده شد که چین، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، هند، روسیه و ژاپن، بیشترین تولید کنندگان این گاز‌ گلخانه‌ای بودند.
بنابراین گزارش، سال گذشته چین و هند نیز در این رقابت جلو افتادند و مقدار افزایش تولید گاز دی اکسید کربن آنها به ترتیب به 9 و 6 درصد رسید.

 

 // www.iren.ir //
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com