Environmentalist

Environmentalist


گاندو

در ايستگاه تحقيقاتي چابهار:
نوزادان تمساح متولد شدند
  رييس اداره حفاظت محيط زيست چابهار گفت: نخستين گروه از نوزادان 'تمساح در اسارت' در ايستگاه تحقيقاتي ريکوکش چابهار سر از تخم بيرون آوردند.

'اشرفعلي حسيني' روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اکنون هشت نوزاد تمساح پوزه کوتاه ايراني (گاندو) سر از تخم بيرون آوردند، اما مادر اجازه نمي دهد تعداد دقيق تخم ها به وسيله کارشناسان شمارش شود.
وي اظهارداشت: تمساح هايي که به علل مختلف براي اهالي روستاها مزاحمت ايجاد کرده يا به آنان آسيب بدني زده بودند، در ايستگاه تحقيقاتي ريکوکش نگهداري مي شوند. اين تمساح ها هم اکنون با شرايط محيطي ايستگاه سازگار شده و براي نخستين بار تخم گذاري و زادآوري کرده اند.
رييس اداره حفاظت محيط زيست چابهار افزود: با اين تجربه موفق در ايستگاه ريکوکش، گام مهمي در تکثير و پرورش گاندو برداشته شده است. اين اقدام ضمن جلوگيري از انقراض نسل گاندو، نوزادان تمساح را از تعرض و آسيب دشمنان طبيعي از قبيل بزمجه، روباه، شغال، خدنگ و پرندگان محافظت مي کند.
وي شانس بقاي نوزادان تمساح در طبيعت را فقط يک درصد عنوان کرد و بيان داشت: با خارج شدن اين جانوران از تخم ها که معمولا در تيرماه انجام مي شود، آنان خود را به رودخانه ها و آبگيرها رسانده ولي با جاري شدن سيلاب هاي موسمي شمار زيادي از آنها تلف مي شوند.
وي افزود: تخم گذاري تمساح ها معمولا در دسته هاي 25 ، 32 تا 37 تايي صورت مي گيرد که به سن و نوع تغذيه مادر بستگي دارد.
وي گفت: فعاليت ايستگاه تحقيقاتي 'ريکوکش' واقع در 120 کيلومتري چابهار در گستره اي به وسعت 10 هکتار، از سال 1389 آغاز شده است و اينک 18 تمساح بالغ به مدت دو سال در آن نگهداري مي شوند.
به گفته حسيني ، مطالعه رفتار و عادات زيستي، پايش مداوم، نگهداري و مراقبت از تمساح هاي آسيب ديده و زادآوري آنها، اهم فعاليتهاي ايستگاه تحقيقاتي ريکوکش چابهار است



کد خبر :7541   زمان مخابره: 15:41:16 - 25/4/1391
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com