Environmentalist

Environmentalist


پرنده سياه
کارشناس محیط زیست در بخش حیات وحش و آبزیان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: حلقه‌گذاری پرندگان برای دومین بار در سد شهید کاظمی سقز انجام شد.

 

 

عامری­‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: حلقه­‌گذاری پرندگان با هدف به دست آوردن اطلاعات لازم در خصوص مسیر مهاجرت گونه­‌های موردنظر در جهان انجام می­‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این حلقه‌­گذاری با بررسی میدانی و مشاهده و شمارش لانه­‌ها و با استفاده از دستگاه GPS صورت گرفت، ادامه داد: کل جمعیت شناسایی شده در جزیره­های مذکور سه هزار قطعه برآورد شد.
این کارشناس محیط زیست بیان کرد: کارشناسان محیط طبیعی اداره کل و شهرستان سقز به مدت دو روز 50 درصد از پرندگان شناسایی شده کاکایی سر سیاه، 40 درصد کاکایی صورتی و 10 درصد کاکایی پا زرد بودند. وی افزود: بالا رفتن ارتفاع سد شهید کاظمی در سالهای اخیر و همزمانی زادآوری پرندگان مهاجر با پرآبی سد و زیر آب رفتن جزیره­‌ها باعث کاهش فضا و ایجاد تلفات میان جمعیت این گونه شده است. عامری‌فر از مردم درخواست کرد، در صورت یافتن پرنده تلف شده یا شکار شده دارای حلقه سریعاً حلقه را به نزدیک­ترین اداره محیط زیست تحویل دهند.


کد خبر :7571   زمان مخابره: 14:51:0 - 1/5/1391

 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com