Environmentalist

Environmentalist


کندوان


روستاي کندوان ثبت جهاني مي‌شود
ايرن: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي با بيان اينکه تلاش مي شود اين روستا تا سال 2014 ثبت جهاني شود، گفت: سازمان گردشگري بايد قبل از روستاهاي ديگر پرونده اين روستا را براي ثبت جهاني ارائه مي کرد.

محمدي با بيان اينکه هتل کندوان از مجموعه هاي بي نظير دنيا است گفت: فاز اول اين هتل براي تورهاي گردشگري آسياي شرقي و اروپا که معمولا 25 تا 30 نفر بودند، پاسخگو نبود که اميدواريم با افتتاح فاز دو اين مشکل برطرف شود.
به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدي در مراسم افتتاح فاز دوم هتل صخره‌اي کندوان با بيان اينکه آذربايجان‌شرقي قابليت هاي گردشگري و تاريخي بسياري دارد، گفت: اين استان تمام شاخص هاي گردشگري و صنايع دستي را يکجا دارا است و دو اثر تاريخي که ثبت جهاني شده را در خود جاي داده است. بازار تبريز به عنوان بزرگ ترين بازار مسقف آجري و مجموعه کليسه هاي آذربايجان و مجموعه هاي تاريخي ديگر از شاخص هاي گردشگري اين استان هستند.
وي با اشاره به اينکه روستاي کندوان جزء سه روستاي صخره اي جهان است که در دنيا وجود دارد، گفت: يکي از اين روستاها در آمريکاي شمالي ديگري در ترکيه و سومي روستاي کندوان است که تنها در اين روستا زندگي جريان دارد و بيش از 195 خانواده در ميان اين صخره ها مي کنند.
محمدي از جنگل هاي ارس باران با دو هزار و 500 گونه گياهي و جانوري، بناهاي تاريخي مربوط به دوره ايلخاني، صفوي و قلعه ضحاک که همچنان سرپا است، به عنوان ديگر جاذبه هاي گردشگري اين استان نام برد و گفت: ما مساجد جامع تاريخي در اين استان داريم که مي تواند گردشگران مذهبي را براي بازديد از اين استان تشويق کند و در مجموع 14 گونه گردشگري از جمله گردشگري فرهنگي، صنعتي، سلامت، مذهبي و... در آذربايجان شرقي وجود دارد.

گردشگري در گذشته تشريفاتي بود

عضو شوراي مشورتي گردشگري کشور با بيان اينکه پيش از اين به موضوع گردشگري تشريفاتي پرداخته مي‌شد، گفت: دولت با تمام مشکلاتي که در اين راه وجود داشت گردشگري را موضوعي اختصاصي کرد که در حال حاضر تنها در آذربايجان شرقي هزار ميليارد توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شده و در سال 9191 با اين جذب سرمايه حداقل 15هتل و مرکز اقامتي افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

محمدي در ادامه سخنانش با بيان اينکه 35 مجتمع بين راهي در حال احداث است، گفت: سرمايه گذاران ما باور کردند که مي توانند کارهاي بزرگي انجام دهند و ما شاهد به ثمر رسيدن همين باورها هستيم.
وي با اشاره به افتتاح فاز دو هتل کندوان گفت: هتل کندوان از مجموعه هاي بي نظير دنيا است که پيش از اين قرار بود به موزه تبديل شود، اما بر اساس تصميم مدير سازمان گردشگري وقت به هتل تبديل شد و فاز نخست آن در سال 86 به بهره برداري رسيد.

روستاي کندوان اولين روستاي داراي صنعت

محمدي با بيان اينکه زماني که ما اين هتل را به بهره برداري رسانديم، شايع کردند که قرار است روستاييان را از اين محل خارج کنيم، گفت: طي ماه آينده تمامي زمين هاي روستاي کندوان داراي سند مي شود و مي توان کندوان را اولين روستايي دانست که روستاييان آن صاحب سند رسمي هستند.

وي ادامه داد: طي 50 سال گذشته ساخت و سازهاي غيرمجازي در داخل روستا اتفاق افتاده که چهره واقعي روستا را مخدوش کرده و ما براي انتقال اين ساخت و سازها به مکان ديگري روستاي جديدي در 600 متري روستاي کندوان احداث کرديم تا ساخت و سازهاي غيرمجاز را به آنجا منتقل و نماي واقعي کندوان مشخص شود.

کندوان مجهز به اينترنت بي‌سيم فاضلاب صنعتي

رئيس گردشگري استان آذربايجان شرقي با اشاره به تجهيزات روستاي تاريخي کندوان گفت: اين روستا مجهز به فاضلاب صنعتي، اينترنت بي سيم و برق است و تنها براي مراقبت از بناي تاريخي نمي توان آن را مجهز به گاز کرد که البته در روستاي جديد اين موضوع پيش بيني شده است.
محمدي با بيان اينکه تلاش مي شود اين روستا تا سال 2014 ثبت جهاني شود، گفت: سازمان گردشگري بايد قبل از روستاهاي ديگر پرونده اين روستا را براي ثبت جهاني ارائه مي کرد.
وي خواستار کاهش قيمت هتل ها براي افزايش جذب گردشگر شد و گفت: اگر 36 ميليون نفر سالانه به ايران بيايند حتي لازم نيست يک بشکه نفت نيز بفروشيم که اين موضوع دور از ذهن نيست و کشور ترکيه در سال 2011، 25 تا 30 ميليارد درآمد ارزي از گردشگري داشت که با توجه به جاذبه هاي گردشگري ايران ما مي‌توانيم بيش از اين کسب درآمد کنيم.
رئيس گردشگري استان آذربايجان شرقي افزود: در فاز دو هتل سنگي کندوان يک ميليارد تومان هزينه شد که اگر به پيمانکار سپرده مي شد با 10 ميليارد تومان نيز به پايان نمي رسيد.

افزايش 33 درصدي گردشگر در روستاي کندوان

اميد آقاميري، مدير هتل صخره اي کندوان در اين مراسم با بيان اينکه فاز دو هتل صخره اي دو سال زمان برد، گفت: تعداد بازديد کنندگان از اين روستا نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.
در ادامه حسين پوررحيم، مديرعامل شرکت توسعه گردشگري از منطقه گردشگري کندوان به عنوان يکي از مناطق کم نظير گردشگري نام برد و گفت: اين منطقه مي تواند الگوي خوبي براي صنعت گردشگري براي ساير نقاط کشور باشد که سبب توسعه اقتصادي نيز مي شود.


کد خبر :7508   زمان مخابره: 17:52:16 - 18/4/1391

 


انتهای خبر // www.iren.ir // ایرن
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com