Environmentalist

Environmentalist


صنايع

معاون حفاظت‌ محيط زيست خوزستان:
کنترل آلودگي ناشي از صنايع در اولويت است
 معاون محيط زيست انساني اداره‌کل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: برنامه جامع کاهش آلاينده‌هاي هوا در کلان‌شهرهاي کشور ابلاغ شده و بر اين اساس از يکم تيرماه اين مصوبه بايد در اهواز و ديگر کلانشهرهاي کشور اجرايي شود، ولي در شهر اهواز پس از برگزاري جلسات هماهنگي در خصوص اجراي اين مصوبه اقدام مي‌شود.

جمال شاکري در گفت‌وگو با خبرنگار«محيط زيست»ايسنا ـ منطقه خوزستان، اظهار کرد: جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده در کاهش آلودگي هوا در شهر اهواز موثر خواهد بود،‌ ولي با توجه به اينکه اهواز شهري صنعتي است، کنترل آلودگي ناشي از صنايع در اولويت است.

وي افزود: تردد خودروهاي فرسوده در سطح کلان‌شهر اهواز مشکلاتي را ايجاد مي‌کند و اين خودروها بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده بايد از چرخه حمل و نقل خارج شوند. همچنين با توجه به اينکه بيش از 50 درصد آلودگي هوا در شهر اهواز ناشي از صنايع است تلاش شده با ايجاد تعامل با دستگاه‌ها و صنايع مرتبط، استانداردهاي زيست‌محيطي در اين خصوص اعمال شوند.

شاکري گفت: مصوبه کاهش آلاينده‌هاي هوا تنها خودروهاي فرسوده را در بر نمي‌گيرد، بلکه همه موارد آلاينده را شامل مي‌شود. اين مصوبه امنيت عمومي شهروندان را مدنظر دارد و با برگزاري جلساتي مستمر و يافتن راه‌کارهاي مناسب، اين مصوبه به طور کامل اجرايي مي‌شود.

به گزارش ايسنا، طرح جامع کاهش آلودگي هشت کلان‌شهر کشور شامل تهران، اصفهان، شيراز، مشهد، اهواز، تبريز، اراک و کرج پايان سال ?? ابلاغ شده است. در تدوين طرح جامع کاهش آلودگي هوا علاوه بر سازمان حفاظت محيط زيست، وزارتخانه‌هاي نيرو، نفت، جهاد کشاورزي، صنعت، معدن، تجارت، سازمان هواشناسي، استانداري‌ها و شهرداري‌هاي کشور نيز نقش داشته‌اند و بر اساس آن، سن فرسودگي خودروهاي شخصي و کاميون‌‌ها و کشنده‌‌ها از ?? به ??، وانت‌بارها از ?? به ??، ميني‌‌بوس از ?? به ??، ميدل‌باس و اتوبوس‌هاي برون‌شهري از ?? به ?? و اتوبوس‌هاي شهري و موتورسيکلت‌ها از ?? به ? سال کاهش يافته است.

همچنين ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده در کلانشهرهاي کشور از ابتداي تيرماه لازم‌الاجرا شده است و اگرچه در شهر اهواز کنترل آلودگي ناشي از صنايع در اولويت است، ولي بخشي از آلودگي هوا نيز ناشي از خودروهاي فرسوده است و در نتيجه بهتر است هرچه زودتر در زمينه جلوگيري از تردد اين خودروها اقدام لازم انجام شود.

کد خبر :7451   زمان مخابره: 12:8:3 - 6/4/1391
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com