Environmentalist

Environmentalist


پسماند
مدير عامل سازمان مديريت پسماند از اتمام عمليات احداث سايت تخمير شماره2 با ظرفيت 19هکتار در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبرداد.

 


به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمحمدفياض با بيان مطلب فوق افزود : پس از تصميم براي افزايش ظرفيت خطوط پردازش و عدم ظرفيت سايت تخميرشماره 1 ، لزوم ساخت سايت تخميري ديگر ضروري گرديد

وي در ادامه به مشخصات فني آن اشاره کرد و ادامه داد : مساحت اين سايت 192440 متر مربع بوده و براي آماده سازي آن بيش از 200 هزار متر مکعب خاکبرداري و خاکريزي صورت گرفته است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند همچنين به عمليات تسطيح و آسفالت اين سايت اشاره کرد و گفت : بيش از 75هزار مترمکعب اساس و زيراساس براي زيرسازي سايت و براي آسفالت آن نيز بيش از 50هزار تن از انواع آسفالت در سطح سايت پخش شده است.

وي ادامه داد : از ديگر عمليات فني صورت گرفته در اين سايت مي توان به 514 متر ديوارکشي ، 1700متر راه سازي و بيش از 9000متر جدول کشي اشاره کرد.

فياض همچنين با اشاره به خريد و استقرار 3دستگاه ماشين همزن يا تاپ ترن ، خاطرنشان کرد : اين ماشين آلات مطابق با آخرين تکنولوژي هاي روز دنيا توليد شده و داراي کابيني کاملا ايزوله و ظرفيت هوادهي 1000 تن پسماند در هر شيفت کاري است.

وي در ادامه با بيان اينکه در کنار توجه به مباحث فني و تخصصي در پروژه هاي جديد ، بهبود وضعيت زيست محيطي و توسعه فضاي سبز در اطراف اين پروژه ها نيز مدنظر قرار دارد افزود : پس از کارشناسي هاي صورت گرفته محدوده غربي اين سايت در مساحتي بيش از 2 هکتار براي ايجاد فضاي سبز در نظر گرفته شد و پس از اتمام عمليات تسطيح ، شيب بندي و پشته سازي ، عمليات کاشت انواع درختان کاج تهران ، کاج مشهد ، اکاليپتوس و ساير گونه هاي تزئيني در حال انجام است.

فياض در پايان تصريح کرد : با اقدام مزبور حلقه دوم در مديريت پسماندهاي شهري در مقصد در خصوص تخمير و تبديل پسماند به کود کورس کمپوست (کمپوست درشت)انجام شده و ظرفيت آن همانندپردازش پسماندها به صورت کامل و صد در صدي شده است.



کد خبر :7442   زمان مخابره: 9:31:39 - 4/4/1391
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com