Environmentalist

Environmentalist


IUCN

هشدار جديد IUCN
میراث جهانی بدون حفاظت رها شده اند
اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در آخرین گزارش خود هشدار داد که در حالی که هر سال بر تعداد میراث جهانی ثبت شده افزوده می‌شود، اما بسیاری از این مناطق منحصر به فرد با کمترین امکانات لازم برای مدیریت و حفاظت رها شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل سایت رسمی IUCN بسیاری از این اکوسیستم‌های ارزشمند و حیرت انگیز، با سیلی از تهدیدات مواجه هستند که فعالیت‌هایی چون معدنکاری و اکتشافات نفتی، تنها گوشه‌ای از این خطرات جدی است. برای مثال مناطقی که جزو میراث طبیعی جهان در آفریقا هستند در معرض خطر جدی نابودی قرار دارند.
بالغ بر 60 درصد نواحی غربی و مرکزی این قاره که در فهرست منابع طبیعی گنجانده شده‌اند در معرض خطر تخریب هستند و از هر چهار منطقه نمادین در آفریقا، دست کم یک منطقه بر اثر معدنکاری و اجرای پروژه‌های اکتشافی نفت و گاز، در حال از بین رفتن است که از جمله آنها می‌توان به پارک ملی «ویرونگا» در جمهوری کنگو اشاره کرد.
این پارک، زیستگاه بسیاری از آخرین بازمانده‌های گوریل‌های کوهستانی در جهان است. شرایط امنیتی در این نواحی بسیار مخاطره آمیز و خطرناک است و چنین شرایطی امکان کنترل مطلوب منابع طبیعی و گونه‌های آن را با چالش مواجه کرده است. از سال 1996 میلادی تاکنون بیش از 130 جنگلبان آموزش دیده در این پارک ملی کشته شده‌اند. اخیرا نیز شکارچیان غیرقانونی و مجهز به سلاح‌های گرم به یکی دیگر از این میراث طبیعی در همسایگی پارک ویرونگا که «منطقه حفاظت شده حیات وحش اوکاپی» نام دارد، یورش برده‌اند و هفت نفر از جمله دو جنگلبان را به قتل رسانده‌اند.
بر اساس این گزارش، هرچند به تازگی شش شگفتی طبیعی پیشنهاد شده از سوی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده شدند، اما هیچ یک از این شش مورد در فهرست «منابع طبیعی در معرض خطر» جای نگرفت در حالی که کارشناسان این اتحادیه هنوز تاکید دارند تلاش متمرکز و بین‌المللی برای حفاظت از این نواحی بی‌نظیر و نمادین، ضروری است و باید جدی تلقی شود.


 // www.iren.ir //
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com