Environmentalist

Environmentalist



40 گونه مورچه جديد در فيليپين
امحققان اعلام کردند که حدود 40 گونه جديد مورچه در فيليپين کشف کردند که موجب شده تنوع مورچه‌هاي اين کشور به يک سوم کل سرده‌هاي جهاني برسد

به گزارش مهر، گونه‌هاي جديد مورچه کشف شده در فيليپين تاکنون ناشناخته بوده و براساس اعلام محققان اين گونه‌ها به 11 سرده (genera) متفاوت تعلق دارند.تصاويري از سه سرده مختلف از مورچه ها که به تازگي در فيليپين کشف شده اندتصاويري از سه سرده مختلف از مورچه ها که به تازگي در فيليپين کشف شده‌اند.
سرده واژه‌اي فارسي به معني رده است و در تقسيم‌بندي‌هاي جانورشناسي معادل جنس (Genus) به کار مي‌رود.
کشف جديد، سرده‌هاي مورچه‌اي اين کشور را به 92 سرده مي‌رساند که اين ميزان يک سوم کل سرده‌هاي مورچه‌اي جهان را شامل مي‌شود.
ديويد جنرال که همراه همکارانش اين گونه‌هاي جديد از مورچه را در فيليپين کشف کرده‌اند گفت: اين امر براي کشور کوچکي چون فيليپين نامتعارف است. براي مثال تعداد سرده‌هاي کشف شده در فيليپين دو برابر تعداد سرده‌هايي است که در ماداگاسکار کشف شده است. ماداگاسکار منطقه اي است که به تنوع زيستي شهرت دارد.
جنرال محقق دانشگاه ايالتي پالاوان در فيليپين به همراه همکاران خود اين تحقيق را در جزيره لوزون به عنوان بزرگ‌ترين جزيره فيليپين انجام دادند.
وي سرده جنين تازه کشف شده را طي مقاله علمي که در مجله زووکيز منتشر شده توصيف کرده است درحالي که هنوز تک تک گونه‌ها توصيف و نامگذاري نشده‌اند.
ويژگي منحصر به فرد اين سرده بسيار ظريف است، حتي ممکن است در چشم غير متخصصان تمام آنها يک شکل به نظر برسد و همه آنها مورچه ناميده بشوند اما مورچه جديد مورد علاقه جنرال، داراي يک دهان منحصر به فرد با فکي است که از داخل دهانش به بيرون آمده است. مورچه‌ها از فک خود به عنوان دست براي تغيير محيط خود استفاده مي‌کنند.
جنرال يادآور شد به رغم تنوع حيات در مجمع الجزاير فيليپين، گونه‌هاي مورچه‌اي اين کشور هنوز در دوره طفوليت قرار دارد و هنوز نقاطي وجود دارند که مورد بررسي قرار نگرفته‌اند. قسمت عمده اين امر به زمين ناهموار و دشواري سفر ميان هفت هزار و 100 جزيره فيليپين باز مي‌گردد، جزايري که بسياري از آنها بدون سکنه هستند.
مورچه‌هاي بومي به حفظ شبکه حيات جنگل‌هاي باراني کمک مي‌کنند. حفظ موريانه‌هاي بومي به حفظ گياهان و حيوانات وابسته به آنها کمک مي‌کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com