Environmentalist

Environmentalist


 

وحيد نوروزي

 

مشاور معاون شهردار تهران:
حالا حالاها خبري از بهبود محيط زيست نيست
ايرن: مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست با اشاره به اينکه 100ميليارد تومان از اعتبار کنترل آبهاي مرزي و مهار گرد و غبار براي مهار ريزگردها و مديريت تالاب‌ها به سازمان محيط زيست اختصاص يافته است گفت:سازمان محيط زيست بگويد اين رقم ناقابل را چگونه هزينه کرده‌اند؟

 

وحيد نوروزي مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست با بيان اين که رييس سازمان محيط زيست کشور اخيرا اظهار داشته 100 ميليارد تومان از يک ميليارد دلار اعتبار کنترل آب‌هاي مرزي و مهار گرد و غبار براي مهار ريزگردها و مديريت تالاب‌ها به سازمان محيط زيست اختصاص يافته و مشغول اجراي برنامه‌هاي خود در قالب اين طرح هستيم اما اصل کار شامل تثبيت شن‌هاي روان و بيابان‌زدايي جزء ماموريت‌هاي سازمان جنگل‌هاست گفت: اگر اصل ماجرا در حيطه اختيارات سازمان جنگل‌هاست، پس چرا چند سال است در نيمه اول هر سال مسئولان سازمان محيط زيست و استانداري تهران وعده و وعيدهاي فراواني به مردم داده و مسئولين سازمان مذکور سفرهاي مکرري به عراق انجام مي‌دهند؟
وي با اشاره به اين که در بحث‌هايي مانند آلودگي هوا و خروج خودروهاي فرسوده، مقامات سازمان محيط زيست در چند سال اخير با انتقاد از ورود مسئولان قبلي اين سازمان به فعاليت‌ اجرايي، وظيفه خود را ستادي و حاکميتي مي‌دانستند، اظهار کرد: مسئولين سازمان محيط زيست بفرمايند اين 100 ميليارد تومان ناقابل که براي مهار ريزگردها دريافت کرده اند را چگونه هزينه کرده‌اند؟
نوروزي با طرح اين پرسش که مگر فعاليت‌هاي ستادي و حاکميتي چقدر هزينه دارد، تصريح کرد: اگر مديران سازمان محيط زيست در مهار گرد و غبار وارد اجرا شده اند، به اين سوال ساده جواب دهند که فعاليت‌هاي اجرايي آن‌ها چقدر در مهار ريزگردها اثرگذار بوده و تاثير اين موضوع اساسي و در عين حال ساده را به صورت عامه فهم به اطلاع افکار عمومي برسانند.
مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران در مصاحبه با خبرگزاري مهر با اعلام اين که اگر ما را به اتهام فرافکني که البته ديگر خيلي قديمي شده متهم نمي‌کنند، بايد بگويم: نمي‌خواهيم نا‌ اميدانه به مسائل نگاه کنيم ولي حقيقت تلخ و گزنده اي که وجود دارد، آن است که اين قصه سر دراز دارد و حالا حالاها خبري از بهبود محيط زيست نيست.
از سوي ديگر مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران اعلام کرد: هر چقدر در عملکرد يک ساله سازمان محيط زيست در مورد مهار ريزگردها بيشتر کنکاش مي‌کنيم، بيشتر به اين نتيجه مي‌رسيم که در اين مورد از اجراي برنامه‌ اساسي خبري نيست.
يوسف رشيدي با تأکيد بر اين که در بحث آلودگي هوا دچار «بي‌ برنامگي» و «روزمرگي» شده‌ايم، افزود: بر اساس بند (ب) ماده 193 قانون پنجم توسعه، سازمان محيط زيست مکلف است تمهيدات لازم را براي کاهش آلودگي هوا تا حد استانداردهاي جهاني با اولويت شناسايي کانون‌هاي انتشار ريزگردها و مهار آن ها اجرا نمايد.

نتيجه سفرهاي مکرر به عراق را اعلام کنيد
وي با بيان اين که سازمان محيط زيست مکلف است هواي کلان شهرها را در حد استاندارد و بهداشتي نگه دارد، اظهار کرد: اين در حالي است که در خصوص مهار ريزگردها به رغم سفرهاي مکرر مسئولان اين سازمان به عراق هيچ گونه اقدامي به صورت عملي انجام نشده و آن چه تا کنون از اين سفرها عايد کشورمان شده، عدم همکاري آن‌ها بوده است.

مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هوا در پايان با طرح اين پرسش که بعد از گذشت اين همه سال از مذاکرات في‌ما‌بين و بررسي انواع راه حل‌ها چطور مسئولان سازمان محيط زيست تا کنون نتوانسته‌اند عراق را در خصوص مهار ريزگردها با خود همسو کرده و آن‌ها را مجاب به همکاري با کشورمان کنند، خاطرنشان کرد: وقت آن رسيده که مسئولين مربوطه نتيجه سفرهاي مکرر خود به عراق در خصوص مهار ريزگردها را اعلام کنند.

در اين ميان اظهارات متناقض برخي مسئولان دولتي در خصوص مهار گرد و غبار جاي تامل دارد، چنانچه يکي از مسئولان استانداري تهران در اظهار نظري از آب پاشي شهر تهران به عنوان راه حل مهار ريزگردها نام برده و در نظر تکميلي خود، استفاده از مخلوط آب و مواد چسبنده را راهکار مهار ريزگردها اعلام کرده بود.
همزمان يکي از مسئولان مديريت بحران استان تهران اعلام کرده بود هيچ تدبير خاصي را نمي توان براي ريزگردها در نظر گرفت، يکي از مسئولان سازمان محيط زيست از فرصت 10 ساله براي خشکاندن ريشه گرد و غبار خبر داده بود و همان موقع، همان مسئول استانداري تهران نيز تاکيد کرده بود تهران ذاتاٌ داراي ذرات معلق در هواست.

 

http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7476

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com