Environmentalist

Environmentalist


دلفين


کره جنوبي صيد دلفين براي نمايش در آکواريوم را ممنوع کرد
ايرن: وزارت کشتيراني و امور دريايي کره جنوبي در بيانيه جديدي اعلام کرد از اين پس صيد دلفين‌هاي «بيني‌بطري» در آبهاي منطقه اقيانوس‌هاي هند – آرام ممنوع خواهد شد.

اين دلفين‌ها در بسياري از موارد براي استفاده و نمايش در سيرک‌ها و آکواريوم‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. مقامات کره جنوبي تاکيد کردند به منظور حفاظت از پستانداران دريايي در آبهاي اين منطقه، به دام انداختن دلفين‌ها حتي اگر تنها با هدف منتقل کردن آن‌ها به نمايشگاه‌هاي آبي باشد، ممنوعيت خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه و به نقل از ايسنا اين وزارتخانه هم چنين تاکيد کرد که قوانين و ممنوعيت‌هاي آتي در عين حال شامل لاک پشت‌ها و اسب‌هاي دريايي نيز خواهد شد چون اين آبزيان نيز جزو گونه‌هاي تحت حفاظت قرار مي گيرند. تاکنون صيد دلفين‌ها و وال‌ها براي نماشگاه‌هاي آبي و يا انجام تحقيقات البته در صورتي که صيادان مجوز قانوني در اختيار داشتند، بلامانع بود. اما از اين پس با اجراي قانون جديد، صيد اين آبزيان باهوش و بازيگوش به ويژه براي آکواريوم‌ها غيرقانوني خواهد بود و در صورت تخلف، جريمه نقدي تا 4300 دلار و يا مجازات زندان تا دو سال حبس به دنبال خواهد داشت.
در سال‌هاي اخير نمايش دلفين‌ها در آکواريوم‌هاي بزرگ در کره جنوبي رواج داشته است اما اخيرا در پي اعتراض فعالان محيط زيست که هشدار دادند يکي از اين دلفين‌ها به صورت غيرقانوني صيد شده است، مقامات سئول به توافق رسيدند که اين نمايشگاه‌ها را به حالت تعليق درآورند تا تصميم گيري نهايي در اين زمينه صورت بگيرد.


 // www.iren.ir //
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com