Environmentalist

Environmentalist


آتش سوزي جنگل

کارشناس اداره کل منابع طبيعي استان
معتادان عامل اصلی آتش سوزی جنگلها در کهگیلویه و بویراحمد
کارشناس مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین عامل آتش سوزی مراتع و جنگل های این استان را معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر عنوان کرد.

سعید نظری در گفت و شنود اختصاصی با ایلنا گفت: متاسفانه معتادان و یا کسانی که بگفته خودشان بصورت سرگرمی اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند مهمترین عامل آتش سوزی جنگل ها و مراتع هستند.

وی با تشریح نحوه آتش سوزی ها و کنترل آنها توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و مردم ، اظهارداشت: در زمان مراجعه ماموران و یا مردم به محل آتش سوزی ها، وسایل مصرف کنندگان مواد مخدر بخوبی قابل مشاهده است.

کارشناس مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: وسایلی از قبیل سیخ، تریاک، لیوان های چای، کتری، میوه های مصرف شده به همراه تنقلات و شیرینی در محل های آتش سوزی به طور فراوان یافت می شود.

نظری، محل آغاز آتش سوزی ها در مراتع و جنگل ها را در ابتدای مراتع و جنگل ها ذکر و بیان داشت: معمولا معتادان به مواد مخدر حوصله صعود به ارتفاعات را نداشته و در همان ابتدای مراتع و جنگل ها اقدام به برپایی آتش می کنند.

وی گفت: متاسفانه برغم تمامی تلاش های صورت گرفته هنوز یک "بالگرد " تحویل استان نشده که نبود این وسیله امداد رسانی سریع مشکلات فراوانی را در هنگام آتش سوزی ها برای ما به همراه دارد.

مساحت جنگل ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 724 هزار و 100 هکتار است.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com