Environmentalist

Environmentalist


جنگل ابر17

رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري:
465 اصله درخت در جنگل ابر قطع شده است
 علي رغم آنکه مهندس محمدي زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص احداث جاده در جنگل ابر عنوان نموده بود که در مسير احداث اين جاده تنها 23 درخت قطع مي شود، عليرضا اورنگي رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيز داري کشور در اين مورد اظهار داشت که تنها تا اين لحظه 465 درخت در مسير جاده جنگل ابر قطع شده است.

 

رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور با اشاره به اينکه 32 ميليون هکتار از اراضي در 23 استان کشور بياباني است، گفت: تاکنون شش ميليون هکتار از اين اراضي را مهار کرده‌ايم.
به گزارش خبرنگار ايسنا عليرضا اورنگي در حاشيه گردهمايي مديران سازمان جنگلها، مراتع و امور اراضي جهادکشاورزي سراسر کشور، افزود: اگر اعتبارات بيابانزدايي در کشور همانند سال‌هاي گذشته استاني مي‌بود چند صد سال طول مي‌کشيد تا اراضي بياباني کشور مهار شوند.
وي با اشاره به اينکه از امسال‌ اعتبارات بيابانزدايي در کشور ملي شد، افزود: براي سال‌ جاري 35 ميليارد تومان اعتبار به موضوع بيابان‌زدايي اختصاص يافته است.
معاون وزيرجهادکشاورزي تثبيت شن‌هاي روان، نهال‌کاري و مالچ‌پاشي را از جمله کارهاي بيابانزدايي در کشور دانست و تاکيد کرد: بايد مديريت بيابان در کشور به صورت ملي انجام شود.
وي با بيان اينکه از 90 ميليون هکتار از اراضي مستعد و قابل انجام براي طرح‌هاي آبخيزداري در 25ميليون هکتار عمليات آبخيزداري انجام شده است، گفت: در طي هشت سال گذشته در حدود 9 ميليون هکتار از اراضي کشور فعاليت آبخيزداري انجام شده است که با 500 ميليارد تومان اعتبارات در نظر گرفته شده طي سال‌ جاري، دو ميليون هکتار از اراضي کشور آبخيزداري انجام خواهيم داد.
اورنگي به بند "ج" ماده 14 قانون برنامه پنجم توسعه براي واگذاري پارک‌هاي جنگلي و نهالستان‌ها به شهرداري‌ها اشاره و عنوان کرد: تاکنون 470 پارک و نهالستان با نظارت سازمان جنگلها و مراتع و آبخيزداري کشور به شهرداري‌ها واگذار شده است.
رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور بر ارتقاي مشارکت مردم در انجام وظايف اين سازمان تاکيد و اضافه کرد: پنج ميليون بهره‌بردار در عرصه هاي منابع طبيعي وجود دارد که سعي بر توانمندسازي اين بهره‌برداران را داريم.
وي در خصوص جنگل ابر نيز، تاکيد کرد: با توجه به مصوبه دولت براي احداث راه در مسير جاده جنگل ابر، فقط 465 اصله درخت از اين جنگل قطع شده است.
او از طرح ساماندهي جنگل نشينان به منظور خروج دام مازاد از جنگل خبر داد و گفت: در اين طرح به دنبال تبديل واحدهاي دامي سبک به واحدهاي صنعتي و نيمه صنعتي مي‌باشيم.
معاون وزيرجهادکشاورزي در خصوص اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از آتش سوزي در جنگلهاي کشور از شناسايي کانون‌هاي وقوع آتش در جنگل‌ها خبر داد و اضافه کرد: بر اساس مصوبه سازمان مديريت بحران، 23 دستگاه اجرايي در زمان وقوع آتش‌سوزي موظف به همکاري با سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور مي‌باشند.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com