Environmentalist

Environmentalist


پلاستيک

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار:
21 تير ماه روز بدون نايلکس
ايرن- در راستاي آموزش، فرهنگ سازي و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمينه مضرات استفاده از کيسه‌هاي پلاستيکي روز 21 تير ماه روز بدون نايلکس با شعار امروز يک کيسه پلاستيکي کمتر نامگذاري شده است.

به گزارش روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران مهندس محمد هادي حيدرزاده رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از نامگذاري روز 21 تيرماه به نام روز بدون نايلکس خبر داد و گفت در اين روز با اطلاع رساني که ازطريق رسانه‌ها و تبليغات محيطي انجام مي‌شود درصدد جلب مشارکت شهروندا‌ن و اصناف در زمينه استفاده از يک جايگزين مناسب به جاي کيسه هاي پلاستيکي در خريد روزانه از فروشگاهاي سطح شهر هستيم.
حيدرزاده در ادامه با اشاره به اينکه ميزان پلاستيک‌هاي توليدي در ايران بيش از 177 هزار تن در سال تخمين زده مي‌شود و اين رقم معادل 500 تن در هر روز است اظهار کرد: طبق آمار جهاني روزانه 5/3 ميليون تن زباله در سراسر دنيا توليد مي‌شود که سهم ايران در اين توليد به 40 هزار تن در روز مي‌رسد که 15/1 درصد توليد زباله جهان است.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينکه در ايران 28/10 درصد از پسماند شهري را پلاستيک‌ها تشکيل مي‌دهند اظهار کرد: با مصرف نکردن يک کيسه پلاستيکي در هفته در هر خانواده ايراني مي‌توان از مصرف حدود 816 ميليون کيسه پلاستيکي در سال جلوگيري نمود.
وي در ادامه گفت در اين راستا در روز 21 تير ماه با همکاري سازمان ميادين و ميوه و تره بار و فروشگاه شهروند در کليه ميادين اصلي و بازرا‌هاي روز سازمان ميوه و تره‌بار و فروشگاههاي شهروند کيسه‌هاي پلاستيکي تجديد‌پذير توزيع خواهد شد و آموزش چهره به چهره در زمينه ارتقاء سطح دانش شهروندان از مضرات استفاده کيسه پلاستيکي بر محيط زيست و اثرات بهداشتي آن بر سلامت انسان صورت مي‌گيرد.
وي در ادامه گفت اميدواريم مردم و اصناف با اطلاع‌رساني که انجام مي‌شود در اين حرکت داوطلبانه شرکت نمايند و با آوردن يک وسيله جايگرين به جاي استفاده از کيسه پلاستيکي به سلامت خود و حفظ محيط زيست کمک نمايند.


انتهای خبر // www.iren.ir // ایرن
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com