Environmentalist

Environmentalist


جاده ابر

قابل توجه آقاي محمدي زاده:
قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسير جاده ابر
 يک فعال حقوق محيط زيست از قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسير جاده ابر خبر داد و گفت: جاده ابر بستري براي سودجويي برخي شده تا با ويلاسازي و شهرک سازي به تخريب هرچه بيشتر محيط زيست بپردازند.

 

علي نقي مقصود لو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اين جاده با عرضي برابر 30 تا 40 متر به هيچ عنوان بر خلاف ادعاي مسئولان محيط زيست که مجوز ساخت آن را دادند جاده اي روستايي نيست و در صورت احداث هزاران اصله درخت سرخدار که از با ارزشترين و نادرترين گونه هاي درختي جهان است نابود مي شوند.

به گفته وي، برخي مسئولان استاني براي گسترش شهرکها و ويلاسازي نظير منطقه پرديس سياه روبار هر چند وقت يکبار اهالي اين منطقه را تطميع کرده و با دادن پلاکاردهاي تبليغاتي به دست آنها ماجرا را به گونه اي جلوه مي دهند که ساخت اين جاده خواسته آنان است.

مقصود لو اظهار داشت: اين در حالي است که به دليل وجود ديگر مسيرهاي ارتباطي به هيچ عنوان اهالي نيازي به ساخت اين جاده ندارند و تنها مسئولان براي دسترسي بهتر به ويلاها و گران تر فروختن آنها به دنبال ساخت اين جاده هستند.

اين فعال حقوق محيط‌‌ زيست تصريح کرد: روزدوشنبه هفته گذشته به صورت شبانه و ضربتي و با دستور مقامات ارشد سازمانهاي محيط زيست و سازمان جنگلها و مراتع، اداره کل منابع طبيعي استان و اداره کل راه و ترابري با چندين دستگاه لودر و اره موتوري وارد منطقه شدند و با سوء‌استفاده از تعطيلي روز مبعث حدود چهار هزار اصله از درختان حواشي اين جاده را قطع کردند.

وي افزود: البته براي اينکه آثاري ازاين اقدام خود به جاي نگذارد تمام اين درختان را که از گونه هاي با ارزش سرخدار، راش، بلوط و آزاد بودند ريشه کن کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر شنبه هفته گذشته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اعلام کرد: براي احداث جاده جنگل ابر هيچ مشکلي وجود ندارد و سازمان حفاظت محيط زيست بر اجراي آن نظارت کامل دارد.

محمدجواد محمدي زاده تصريح کرد: احداث جاده جنگل ابر مصوب دولت است و نقشه احداث آن به تاييد سازمان حفاظت محيط زيست رسيده است.

وي خاطر نشان کرد: عمليات اجرايي آن آغاز و قسمتي از کنار گذر جاده ساخته شده است اما اين توقع وجود دارد که وزارت راه و شهرسازي سرعت اجراي پروژه را بيشتر کند تا امکان ارتباط دو بخش به وسيله يک جاده روستايي و درجه يک فراهم شود.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفته بود که قبل از اين وزارت راه و شهرسازي پيشنهادي را در خصوص احداث جاده جنگل ابر ارائه کرده بود که مورد توافق سازمانهاي حفاظت محيط زيست و جنگلها نبود اما دولت با تصويب مصوبه اي به استاندار گلستان نمايندگي داد تا با کمک سازمانها و دستگاههاي مرتبط نقايص و مشکلات را برطرف کند که منجر به تهيه نقشه اي شد که مورد توافق همه بود.در اين نقشه جديد تمام ملاحظات سازمانهاي حفاظت محيط زيست و جنگلها لحاظ شد و با ابلاغ آن به وزارت راه و شهرسازي عمليات اجرايي آن آغاز شد.




کد خبر :7438   زمان مخابره: 11:6:4 - 3/4/1391
 // www.iren.ir // ایرن
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com