Environmentalist

Environmentalist


معاون سازمان محیط زیست:
سدسازی در كشور در حال به بار آوردن فاجعه است


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: مسئله سدسازی در كشور در حال به بار آوردن فاجعه است ، مسوولان باید آگاه باشند كه نتیجه كارهایشان چیست.

به گزارش خبرنگار صداقت نیوز دكتر محمد باقر صدوق معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در كارگاه آموزشی در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید به مسئله آینده نگری در محیط زیست توجه ویژه شود. شاید هم كوتاهی از محیط زیست باشد كه مسوولان را آن طور كه باید در زمینه اهمیت حفظ محیط زیست توجیه نكرده است. وی به سدسازی بی رویه در كشور اشاره كرد و گفت : مسئله سدسازی در كشور در حال به بار آوردن فاجعه است ، مسوولان باید آگاه باشند كه نتیجه كارهایشان چیست.


وی همچنین به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره كرد و افزود: وضعیت این دریاچه بسیار بحرانی است و به نمكزار تبدیل شده است. وی ادامه داد: با احداث سد بر روی رودخانه های منتهی به این دریاچه ونرسیدن یك قطره آب به بستر چگونه می توان آن را از نابودی نجات داد.


صدوق افزود : فعالیت های عمرانی بی ضابطه بیشترین تغییرات را در محیط زیست ایجاد می كند، وقتی هم این مسئله را عنوان می كنیم به مذاق بسیاری خوش نمی آید و این امر بیشترین آسیب را به محیط زیست وارد می كند .


معاون سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص جاده جنگل ابر نیز گفت : در ابتدا قرار بود جاده ای چهار بانده دراین منطقه احداث شود؛ اما با پیگیری های مداوم این جاده به یك راه روستایی تبدیل شد .


به گفته وی، این جاده یكی از گنجینه های طبیعی كشور است و ابراز امیدواری كرد كه این جاده و جنگل موجود در آن حفظ شود.


صدوق ادامه داد: جاده های دسترسی به این جنگل زیاد است و نیازی به احداث جاده ای به این حجم نیست، اما ممكن است انگیزه های دیگری پشت آن باشد.


منبع: http://sedaghatnews.ir/Pages/News-5718.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com