Environmentalist

Environmentalist


بندر انزلي

براي نخستين بار
اجراي مانور مقابله با آلودگي نفتي و مديريت بحران دريايي در بندر انزلي
ايرن:مانور استاني مقابله با آلودگي نفتي و مديريت بحراني صبح امروز با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در بندر‌انزلي برگزار شد.




علي خدمتگزار مدير مانور مقابله با آلودگي نفتي و مديريت بحران دريايي گفت: اين مانور با مشارکت سازمان محيط‌ زيست، سازمان بنادر و دريانوردي کشور در بندر‌انزلي استان گيلان برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست(پام) ،‌وي اظهار داشت: در اين مانور بيش از 22 ارگان مرتبط که در طرح استاني شرکت داشتند با تجهيزات مختلف جهت آمادگي‌هاي لازم و مقابله با هر گونه حادثه دريايي از جمله حوادث نشت فرآورده‌هاي نفتي حضور دارند.
علي خدمتگزار اضافه کرد: در اين مانور از تجهيزاتي مانند بوم ساحلي که بين 200 تا 100 متر طول دارد، اسکنر و دو دستگاه شناور مخزن‌دار 10 و 25 متر مکعبي براي جمع‌اوري ضايعات نفتي استفاده شد.
وي با بيان اينکه اين مانور براي نخستين‌بار در سطح کشور در بندر‌انزلي برگزار شده است گفت: خوشبختانه تاکنون در سطح استان گيلان آلودگي نشتي از کشتي‌هاي حمل فرآورده هاي سوختي نداشته‌ايم.
وي در ادامه با اشاره به خريد تجهيزات جديد مقابله با آلودگي نفتي گفت: در سال 90 بيش از 1.5 ميلياد تومان تجهيزات جديد مقابله با آلودگي‌هاي نفتي دريايي از کشورهايي همچون بلژيک، هلند و نوروژ با اعتباري بالغ بر 1.5 ميليارد تومان خريداري کرده‌ايم.
وي همچنين گفت: در شمال کشور 50 فروند کشتي حمل و سوخت و فرآورده‌هاي نفتي با ميانگين 50 هزار تن وظيفه جابجايي سوخت و فرآورده‌هاي نفتي را برعهده دارند.
وي در پايان به اهداف برگزاري اين مانور اشاره کرد و گفت: ايجاد آمادگي جهت مقابله با سوانح آلودگي نفتي، افزايش توان عملياتي براي پاسخگويي به سوانح نفتي در دريا ، تست آماده‌به کارگيري تجهيزات که مقابله با آلودگي و غيره از جمله از اهداف برگزاري اين مانور است.
گفتني است مراسم امضاء يادداشت تفاهم بين سازمان محيط زيست و سازمان بنادر کشور و راه‌اندازي يک دستگاه پايش آلاينده در تالاب انزلي از جمله برنامه‌هاي امروز رئيس سازمان محيط زيست در بندرانزلي است.


کد خبر :7387   زمان مخابره: 17:50:38 - 23/3/1391 // www.iren.ir // ایرن
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com