Environmentalist

Environmentalist


۱۰ سنجاب ایرانی کشف شده از قاچاقچیان در جنگل های بلوط دزفول رهاسازی شدند

 نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خوزستان طی عملیاتی در جریان بازرسی از یک مرکز غیرمجاز خرید و فروش حیوانات در شهر اهواز تعداد ۱۰ عدد سنجاب ایرانی را کشف و ضبط نمودند.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره محیط زیست دزفول در این باره گفت: سنجاب های کشف شده پس از بررسی سلامت به زیستگاه های جنگلی شمال استان خوزستان منتقل و توسط محیط بانان شهرستان دزفول در جنگل بلوط کوه سگریون رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

سنجاب ها به دلیل مخفی نمودن بذر بلوط در زیر خاک نقش بسیار مهمی در رویش و حفظ جنگل های بلوط بر عهده دارند و همچنین به عنوان طعمه ضامن بقایای بسیاری از گوشتخواران از جمله روباه، شغال و پزندگان شکاری می باشند.

شکارچیان غیرمجاز ضمن سوراخ کردن تنه درختان بلوط بوسیله تبر، نوزادان سنجاب از داخل لانه ها برداشته و همچنین با آتش زدن درختان بلوط و ایجاد دود، سنجاب های بالغ را از لانه خود در داخل در درخت بیرون کشیده و با کیسه های مخصوصی به دام می اندازند.

 

قاچاقچیان، سنجاب ایرانی را به استان های دیگر خصوصا استان تهران منتقل کرده و به نام های دیگر از جمله سنجاب خارجی و غیره به عنوان حیوان خانگی و با قیمت گزاف به فروش می رسانند.

صید غیرمجاز و فروش به عنوان حیوان خانگی موجب کاهش شدید جمعیت سنجاب در رویشگاه های بلوط شده و نسل این گونه ارزشمند را در خطر انقراض قرار داده است.

منبع: http://www.iew.ir/1393/01/31/23923



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com