Environmentalist

Environmentalist


کد خبر: 73837 زمان انتشار: 01 آبان 1392 12:50:00

http://www.darichekhabar.ir/News.aspx?ID=73837

محققان دانشگاه دوک برای نخستین بار موفق به شناسایی ترکیبی در شیر مادر شدند که با خنثی کردن ویروس اچ آی وی، از نوزادان در برابر انتقال بیماری از مادر آلوده (به نوزاد) محافظت می‌کند.
کشف پروتئین ضد ویروس اچ‌آی‌وی در شیر مادر

به گزارش دریچه خبر ، «سالی پرمار» نویسنده ارشد این تحقیق و از محققان ایمونولوژی و ژنتیک مولکولی دانشگاه دوک تأکید می‌کند: حتی اگر فرض کنیم که داروهای ضد رترو ویروس با قابلیت پیشگیری از انتقال ویروس از مادر به فرزند در اختیار داریم، تمامی مادران باردار تحت آزمایش ایدز قرار نمی‌گیرند و تنها کمتر از 60 درصد از داروهای پیشگیری (ایدز) استفاده می‌کنند؛ بنابراین یک استراتژی جایگزین برای جلوگیری از انتقال از مادر به فرزند مورد نیاز است.

 

محققان مطالعات خود را بر شیر مادر متمرکز کردند که از مدت‌ها قبل خواص محافظتی آن بخصوص در انتقال ویروس از مادر به فرزند تأیید شده بود.

 

نمونه‌هایی از شیر زنان غیر آلوده برای خنثی کردن سویه‌های‌های ویروس اچ‌آی‌وی مورد بررسی قرار گرفتند که تأییدکننده تمامی فعالیت‌های خنثی سازی قابل تشخیص در بخش وزنی بالای مولکولی هستند.

 

با استفاده از فرآیند جداسازی پروتئین چند مرحله‌یی، محققان موفق به شناسایی پروتئین TNC شدند.

 

نقش پروتئین Tenascin-C یا TNC در بهبود زخم‌ها مشخص شده بود، اما خواص ضد میکروبی آن ناشناخته باقی مانده بود؛ این پروتئین نقش مهمی در ترمیم بافت ایفا کرده و در توسعه جنینی نیز مؤثر است.

 

به گفته محققان، این پروتئین در شیر مادر قادر به خنثی کردن ویروس اچ‌آی‌وی و محافظت بالقوه از نوزادی است که به صورت مکرر در معرض این ویروس قرار دارد.

 

پروتئین TNC ذاتا ایمن به نظر می‌رسد، چراکه بطور طبیعی در شیر مادر وجود داشته و می‌تواند از مشکل مقاومت ویروس اچ‌آی‌وی در برابر داروهای ضد رترو ویروسی پیشگیری کند.

 

نتایج این کشف در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com