Environmentalist

Environmentalist


شکار آهو

 

به گزارش خبرنگار مهر، هادي حيدرزاده روز دوشنبه در مراسم رونمايي از کشفيات شکار و صيد اداره کل حفاظت از محيط زيست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بعد از دو هفته طرح برخورد با متخلفان تحت حفاظت محيط زيست استان تهران تمام شد که ما در حال حاضر رونمايي از کشفيات شکار و صيد را داريم. تلاش شبانه‌روزي مخبران و علاقمندان طبيعت باعث شد که امروز بعد از دو هفته کشفيات را شاهد باشيم که اميدواريم اين روند ادامه يابد.

حيدرزاده اظهار داشت: 20 اسلحه از متخلفان و 6 چهارپا ضبط شده است که با متخلفان برخورد جدي داشته‌ايم؛ همچنين حيواناتي که در منازل متخلفان بودند با اطلاع رساني مخبران گرفته شده است که بعد از قرنطينه روند رهاسازي انجام مي شود.

وي با بيان اينکه 6 نفر در سطح استان تهران دستگير شده اند، افزود: برخي از افراد دستگير و تحويل دستگاه قضايي داده شدند و برخي ديگر هنوز شناسايي نشده‌اند.

مديرکل محيط زيست استان تهران بيان کرد: شکار دو پديده دارد، يک شکارچي و ديگري شکارکش که مشکل ما شکارکشان است و آنها را متخلف مي‌دانيم؛ اگر کسي پروانه داشته باشد آنها متخلف نيستند ولي کساني که بدون مجوز و بدون فصل شکار (فصل غير شکار) گونه‌‌هاي حفاظت و صيد ماهي و پرنده را انجام مي‌دهند، متخلف هستند.

وي ادامه داد: با شروع فصل سرما و بارش احتمال حضور حيات‌وحش در نزديکي جاده بخصوص جاجرود، سرخه حصار و لار ممکن است انجام شود که اين امر مشکلاتي را به وجود مي‌آورد که بايد با محيط‌بانان تماس گرفته و اطلاع داده شود.

حيدرزاده بيان کرد: با توجه به اينکه تهيه علوفه از برنامه‌هاي جدي سازمان محيط زيست استان تهران است که براساس برنامه صورت مي‌گيرد، تشکل‌هاي زيست محيطي اگر نياز به تهيه علوفه دارند ما استقبال مي‌کنيم.

مديرکل محيط زيست استان تهران با اشاره به اينکه هر کسي که حيواني در خانه خود يا در نزديکي آن مشاهده کرد با شماره 77359564 تماس گرفته و اطلاع دهد، اظهار داشت: همکاران ما در گارد حفاظت به صورت آماده باش هستند و وقتي حيواني در جاده و منزل مسکوني مشاهده شد با تماس با آنها بلافاصله براي گرفتن حيوان اقدام مي کنند تا با حمايت از حيات وحش آنها را رها و به زيستگاه خود هدايت کنند.

وي با اشاره به اينکه اين شماره تماس 24 ساعته است، افزود: با وجود رشد منازل مسکوني که اين امر به سمت زيستگاه حيات وحش رفته مي‌توان اگر مشکلي پيش آمد با شماره مذکور تماس بگيرند و آن را پل ارتباطي با حفاظت از محيط زيست بدانند.

حيدرزاده با قدرداني از تلاش همکاران در دو هفته‌اي که با متخلفان به صورت جدي برخورد داشته‌اند اظهار اميدواري کرد که اين هماهنگي ادامه يابد و بدانيد به صورت مانور نبوده است.

وي عنوان کرد: برخورد با متخلفان تداوم خواهد يافت و همچنين در حوزه حيات وحش و در حوزه زمين‌خواري که يکي از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري بوده است با متخلفان برخورد جدي خواهد شد.

مدير کل محيط زيست استان تهران در خصوص خريد و فروش پوست حيوانات گفت: همانطور که مي‌دانيد اگر خريد وفروشي در اين راستا صورت بگيرد با متخلف برخورد مي‌شود و ما در اداره کل ميحط زيست استان تهران اين امر را در اولويت قرار داديم و برخوردمان جدي خواهد بود همچنين شهرداري‌ها مراکزي را براي خريد و فروش پرندگان و حيوانات در نظر گرفته‌اند بايد شاخص‌ها و توصيه‌ها را رعايت کنند.

وي با تاکيد بر اينکه ما مخبران را در سطح استان تهران فعال مي‌کنيم تا پيام‌ها را منتقل کنند، گفت: دو مورد تخلف در راستاي خريد و فروش پوست حيوانات داشتيم که با آنها به صورت جدي برخورد شد، متاسفانه خريد و فروش غيرمجاز حيوانات وجود دارد که برخورد با آنها در دستور کار است.

حيدرزاده با اشاره به اينکه حيواناتي را در منازل شاهد هستيم که آتش‌نشاني در اين زمينه اقدام مي‌کند، اظهار داشت: در محدود شهري اگر حيواني ايجاد مزاحمت کرد آتش نشاني ورود مي‌کند ولي در حريم شهر اين امر متفاوت است در واقع يک تقسيم کار صورت گرفته است؛‌ يک تعامل با آتش نشاني داريم که آنها آموزش لازم را ديده‌اند و نحوه برخورد را مي‌دانند که حيوانات را به ما ارائه و ما بعد از مدتي آنها را به زيستگاه خود هدايت مي‌کنيم.

وي در خصوص در نظر گرفتن جرايم براي متخلفان افزود: مقام قضايي در اين زمينه تصميم مي‌گيرد و تعرفه هر تخلف نسبت به نوع گونه متفاوت است ولي به طور کلي قيمت هزينه پرداخت اين جرم پايين است و به دليل اينکه قيمت آن پايين است بازدارنده نيست در واقع با وضعيت تورم اين هزينه کم است که اداره کل حقوقي در حال بررسي اين موضوع بوده تا بتواند در تصميم مراجع تاثيرگذار باشد.

مدير کل محيط زيست استان تهران در خصوص سامانه سبز گفت: زيرساخت اين سامانه فراهم شده و اين موضوع در تهران در اولويت و بعد ممکن است به صورت کشوري صورت گيرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com