Environmentalist

Environmentalist


جنگل



معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها گفت: با اجرای طرح مدیریت جنگل‌های خزری، جنگل‌نشینان حوزه هیرکانی به گونه‌ای مدیریت می‌شوند که کمترین خسارت را برای این نواحی در پی داشته باشند.

علی اوسط منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: این طرح که با پیشنهاد دولت ایران با همکاری سازمان ملل اجرا می‌شود به گونه‌ای است که علاوه بر حفظ منابع تنوع زیستی کشور زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم این نواحی را نیز بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد: پرداختن به وضعیت اجتماعی و اقتصادی جنگل‌های کشور را از سال 68 آغاز کردیم که با امضای تفاهم‌نامه مدیریت جنگل‌های خزری از تجارب کشور‌هایی مانند ترکیه و هندوستان که ساختاری شبیه ایران دارند نیز برای ایجاد مدیریت بهتر این جنگل‌ها استفاده خواهیم کرد.

منتظری در خصوص نتایج امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در نتیجه امضای این قرارداد زمینه‌ای برای مشارکت پنج کشور حوزه قفقاز برای اعمال مدیریت جنگل‌های خزری ایجاد خواهد شد.

معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه جنگل‌های شمال ایران از حیث تنوع زیستی دارای کارکردهای بسیار نادری است خاطرنشان کرد: با توجه به این فرضیه که این جنگل‌ها مادر جنگل‌های اروپاست سعی کرده‌ایم از طریق این پروژه بتوانیم این ویژگی را به جهانیان نشان دهیم.

 

منبع: // www.iren.ir //

کد خبر :8094   زمان مخابره: 9:42:0 - 23/2/1392
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com