Environmentalist

Environmentalist


ادامه اعتراض کم سابقه به تبلیغ حیوان آزاری در برنامه تلویزیونی ویتامین سه نویسنده: سپهر سلیمی - یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳٩٢

در حالی که حدود یک هفته از اجرای برنامه ویتامین سه در شبکه سه که همراه با حضور خلیل عقاب و ببری در قفس بود می گذرد، اعتراضات کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک همچنان در حال گسترش است.
کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک در گروه های دوستدار محیط زیست و حیوانات به بیان انتقادات و نظرات خود پرداخته و اعتراض خود را از طریق درج نظر در صفحاتی که به نام برنامه ویتامین سه و علی ضیاء (مجری برنامه) است انعکاس می دهند. همچنین برخی از کاربران می گویند که از طریق ایمیل و تلفن اعتراض خود را به مدیران شبکه سه و تهیه کنندگان این برنامه اعلام کرده اند.
حجم اعتراضات به حدی است که شاید بتوان آنرا کم نظیر دانست و می توان آنرا پس از ماجرای کشتن توله خرس ها در سمیرم که با واکنش فوق العاده زیاد کاربران شبکه های اجتماعی و ایرانیان سراسر جهان روبرو شد در رتبه بعدی قرار داد. اعتراض هواداران محیط زیست بطور مشخص به تبلیغ برای سیرک به عنوان فعالیتی که باعث آزار و رنج حیوانات می  شود، حضور خلیل عقاب به عنوان مسئول یکی از سیرک ها و آوردن حیوانی به آن شکل در برنامه است.

 

یکی از طرح هایی که این روزها در صفحات دوستداران محیط زیست دست به دست می گردد

خواندن برخی نوشته های کاربران خالی از لطف نیست و می تواند مورد استفاده همگان و بویژه برنامه ریزان برنامه های تلویزیونی قرار گیرد:
ساناز با اشاره به حضور ببر در قفس گفته: نمایش یک ببر در قفس٬ نه تنها نمادی از حفظ محیط زیست نیست بلکه کاملاً بر عکس٬ مصداق آزار دادن حیوانات و جدا کردن آنها از محیط طبیعی زندگی‌شان ست. از چند کارشناس محیط زیست سئوال کنید تا پی ببرید کارتان چه اشتباه بود و لطفاً این اشتباه را تصحیح کنید! ای کاش به جای این متصدی سیرک٬ از یک «محیطبان» دعوت کرده بودید. محیطبانان شریفی که برای حفاظت از جان حیوانات در حال انقراض٬ جان خود را در معرض خطر قرار می دهند. آیا می دانید محیطبان کیست و چند نفر از آنها برای حفاظت از محیط زیست ما تا کنون کشته شده‌اند؟
آرش نوشته: در اکثر کشورهای اروپائی برگزاری سیرک با حضور حیوانات ممنوع شده و همین آقایون که سالها در خارج از ایران ( به قول خودشون) این سیرک ها رو برگزار میکردن دوباره به ایران برگشتن چون هنوز پتانسیلش رو در افکار تعداد زیادی از مردم میبینن. یکی از معروف ترین سیرکهای حامی حیوانات سیرک www.cirquedusoleil.com هستش که به غیر از حرکات نمایشی انسانها در جائی که حضور حیوانات نیاز باشه از آدمهای گریم شده استفاده میشه.
محمد علی در پاسخ به کسی که از این برنامه دفاع کرده گفته: بجای نوشتن یه مشت (...) صرفا برای کل کل و لجبازی برو چند تا مقاله و مطلب در این مورد بخون و 4 تا مستند ببین تا ببینی سوء استفاده و سوء رفتار با حیوانات یعنی چی... اگه این جناب مجری واقعا بدنبال ساختن برنامه درست و حسابی و منطقیه، بجای تبلیغ واسه یه حیوان آزار معروف و (...) حیوانات که منفور تمام جوامع طرفدار حقوق حیواناته، 4 تا برنامه دوستی با حیات وحش و حفظ محیط زیست می ساخت و با یه متخصص حیات وحش مصاحبه میکرد، نه یک حیوان آزار معروف!!!
سها به وضعیت بد این حیوان اشاره می کند و ضمن اشاره به تماسی که با یک دامپزشک داشته گفته: محض اطلاعتون بگم این ببر حدود 50 سانت توی پهلوش پارگی داره و علت این پارگی فضای نامناسب نگهداری این حیوانه چون نر و ماده رو برای جفت گیری در یک محیط کوچک کنار هم گذاشته بودند. این پاسخی است به کسانی که می گویند در سیرک بخوبی از حیوانات نگهداری میشه.
اکبر یکی دیگر از کاربران است که ضمن انتقاد به این برنامه این پرسش را مطرح کرده است که آیا حضور خلیل عقاب و تبلیغ برای سیرک از سر نا آگاهی برنامه سازان بوده و یا اینکه اهداف تجاری در کار بوده است و به این شکل می خواستند برای سیرک خلیل عقاب تبلیغ کنند.
نیلوفر هم نوشته: هیچ انسانی به هیچ عنوانی حق خرید و فروش هیچ حیوانی رو نداره. خواهش می کنم این رو بفهمید. سیرک ها دارن دونه به دونه بساطشون رو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برمی چینن. این کشور اگر محیط زیست داشت جنگل هاش دونه به دونه به بهانه ی توسعه ی طرح های عمرانی بلعیده نمیشدن، بزرگ ترین دریاچه اش به اون روز نمی افتاد، جنگل های پرعظمت و زیبای بلوطش طعمه ی خشکسالی و گرد و خاک و طمع بی پایان نمی شدن، فهرست گونه های درخطر انقراضش روز به روز طولانی تر نمیشد.
یکی دیگر از کاربران نوشته: خوشحالم که تا حالا برنامه هاتونو ندیدم و نخواهم دید!! تبلیغ حیوان آزاری و بازار گرمی برای سیرک شکنجه حیوانات افتخار نیست جناب مجری جو گیر! قرن بیست و یکه بد نیست یکمی آگاهیتو بالا ببری، بد نیست از غارنشینی بیای بیرون!!!
نرگس با اشاره به خطبه 244 نهج البلاغه که می گوید: "به خدا سوگند اگر اقالیم هفت گانه را به من ببخشند ودر مقابل از من بخواهند پوست جوی را از دهان مورچه ای بیرون بکشم هیچ گاه چنین ظلمی رامرتکب نخواهم شد وخدای متعال رابه چنین جرمی معصیت نخواهم کرد." این سوال را مطرح کرده که چرا در حالی که ادعای دیانت دارید به حیوانات ظلم می کنید؟
سیاوش یکی دیگر از کاربران است که همچون دیگر کاربران ضمن پافشاری بر عذرخواهی از سوی تهیه کنندگان و مجری این برنامه معتقد است باید اعتراضات تا پاسخگویی رسمی عوامل برنامه ادامه داشته باشد.
میلاد نیز یکی دیگر از کاربران است که ضمن شرکت در بحث ها نوشته: لطفا خودتون رو جای بچه هایی بذارید که قلبشون از ظلم جاری در دنیا به تنگ اومده، ظلمی که بیشترین قربانیش در دنیا حیوانات هستند.ظلمی خیلی خیلی خیلی خیلی زیاد.فرق حیوانات با انسانها این هست که اونها بی دفاع تر از انسانهان.یکی از فرق ها مهم دیگشون اینه که برای انسانها حامیان خیلی بیشتری هست ولی یک عده ی کمی در جامعه که قلبشون برای دیگر مخلوقات خدا هم میتپه، هم متاسفانه از جانب دیگران، اونهایی که نه درد آدم براشون مهمه نه هیچی به تمسخر گرفته میشن...نصف بیشتر تمام اینهایی که میان میگن شما آدم رو ول کردید و چسبیدید به حیوان برای سفسطه این حرف رو میزنن، چون اصلا انسان ها هم براشون اهمیتی ندارن!!به شخصه تعداد زیادی از حامیان حیوانات و گیاهخواران رو دیدم که کارت اهدا دارن، یا خون اهدا میکنن، به زلزله زده ها کمک میکنن و ...اما به طور کلی اگر بعضی هاشون دیگه تحمل زیادی نداشته باشن و با دیدن ظلم از کوره در برن هم بی دلیل نیست.
همچنین برخی از کاربران ضمن برشمردن نکاتی در خصوص رفتارهای حیوان آزارانه در این سیرک به مطالبی در خصوص خرید و فروش حیوانات وحشی توسط مدیران این سیرک اشاره کرده اند که از آنجا که مستند نیست قابلیت درج در این گزارش را ندارد.
گفتنی است در حالیکه تعداد کاربران صفحه منتسب به مجری این برنامه 25000 هزار نفر است ولی در برابر سیل انتقادات و نظرات بی شمار کاربران معترض به این برنامه که به صدها عدد می رسد تنها چند کاربر محدود که عموماً بدون عکس بوده و شبیه حساب های کاربری جعلی هستند نسبت به نظرات حامیان حیوانات واکنش نشان  داده اند و به جای بحث در مورد این برنامه صرفاً به دفاع شخصی از مجری برنامه می پردازند.
حال باید دید واکنش تهیه کنندگان و مجری این برنامه به سیل وسیع انتقادات مطح شده چیست و آیا حاضرهستند ضمن پذیرفتن انتقادات مطرح شده از دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات بابت آنچه که باعث تکدر خاطرشان و ترویج فرهنگ حیوان آزاری شده عذرخواهی کنند یا خیر؟!
توضیح: نظرات کاربران با حداقل ویرایش درج شده و از همین جهت ادبیات عامیانه نوشته ها که گاهاً همراه با غلط های نگارشی نیز هست را تغییر ندادم و عیناً منتشر شده است.

مطلب مرتبط: حیوان آزاری به بهانه حیوان دوستی؛ این بار در رسانه ملی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com