Environmentalist

Environmentalist


تهران


مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با احتساب ثبت موالید و فوت و بروزرسانی آمار جمعیت سازمان ثبت احول در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، جمعیت ایران تا پایان بهمن‌ سال جاری به ۷۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل، علی‌اکبر محزون با بیان اینکه در یازده ماهه سال جاری، یک میلیون و 310 هزار و 163 ولادت در کشور به ثبت رسیده، افزود: از این تعداد، 672 هزار و 51 نفر پسر و 638 هزار و 112 نفر دختر بوده و این آمار نسبت به سال گذشته از رشد 2.9 درصدی برخوردار بوده است.

محزون با اشاره به اینکه آمار ازدواج‌های ثبت شده در مدت یاد شده که در حال تکمیل است، برابر با 726 هزار و 390 مورد بوده است اظهارداشت: بیشترین ازدواج ثبت شده مربوط به مردان گروه سنی 20تا 24 ساله با زنان 15 تا 19 ساله بوده که تعداد آن برابر با 148 هزار و 226 مورد است.

وی تصریح کرد: در این مدت، بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی 20 تا 24 ساله با رقم 314 هزار و 452 مورد و بیشترین ازدواج ثبت شده زنان نیز در همین گروه سنی با رقم 278 هزار و 918 مورد بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال یادآور شد: همچنین در یازده ماهه سال جاری، 121 هزار و یک طلاق و 334 هزار و 667 فوت درکشور به ثبت رسیده است.

برگزاری همایش ملی جمعیت22 و 23 اسفند

محزون افزود: در پی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل جمعیتی کشور و با هدف ایجاد وفاق ملی در اجرای دقیق و اثربخش سیاست‌های جدید جمعیتی و تبیین راهبردها و اقدامات اجرایی آن، همایش ملی «جمعیت، تعالی و راهبردها» با حضور اندیشمندان، صاحبنظران و مسئولین توسط سازمان ثبت احوال کشور و با مشارکت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تهران و سایر ارگان‌ها و مجامع تخصصی در تاریخ 22 و 23 اسفندماه سال جاری در محل تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی «مروری بر فرصت‌ها و چالش‌های جمعیتی ایران و آینده‌نگری آن»، «جابجایی‌ها و توزیع فضایی جمعیت»، «کیفیت و سلامت جمعیت»، «جمعیت، خانواده و الگوی سبک زندگی» و «راهبردهای و سیاست‌های جمعیتی» را از محورهای اصلی برگزاری همایش ملی جمعیت عنوان کرد.

بنا به گفته مدیرکل دفتر و آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در پایان این همایش، میزگردی با موضوع «چشم انداز جمعیت ایران، ظرفیت‌ها و مطلوبیت‌ها» نیز برگزار خواهد شد.

 

کد خبر :7943   زمان مخابره: 13:48:0 - 7/12/1391
 // www.iren.ir //

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com