Environmentalist

Environmentalist


دیده بان حقوق حیوانات : معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس آمار آخرین سرشماری انجام‌ شده در سایت‌های حفاظت‌ شده استان خوزستان، تعداد گوزن‌های زرد ایرانی از ۵۹ راس به ۹۹ راس افزایش یافته است.

عادل مولا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان اظهارکرد: گونه گوزن زرد ایرانی در دهه ۳۰ خورشیدی جزو گونه‌های منقرض به شمار می‌آمد که پس از مشاهده تعداد اندکی از این گونه در حاشیه‌های رودخانه‌های دز و کرخه، این گوزن‌ها آخرین بازماندگان گونه گوزن زرد ایرانی در خاورمیانه شناخته شدند. تعدادی از این گونه‌ها به ساری منتقل شد و پس از تکثیر، به استان‌های دیگر کشور منتقل شدند.

Animal-Rights-Watch--ARW-1-1339

وی افزود: در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در جنگل‌های حاشیه دز و کرخه نگهداری می‌شود؛ این مناطق در رده پارک‌های ملی طبقه‌ بندی شده‌اند.مولا با بیان این‌که این سایت‌ها پس از پاک‌سازی از حیوانات درنده و گوشت‌خوار، به محل نگهداری گوزن زرد ایرانی تبدیل شدند، گفت: حدود ۷۰ هکتار زمین در سایت دز و ۲۰۰ هکتار زمین در سایت کرخه حصارکشی شد.

وی ادامه داد: پس از آماده‌سازی، ۲۱ راس گوزن ایرانی به سایت دز و ۳۸ راس به سایت کرخه منتقل شدند.معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل سازگاری این گونه گوزن کمیاب با شرایط آب و هوایی خوزستان، رشد و افزایش گونه گوزن زرد ایرانی نسبت به استان‌های دیگر بسیار خوب بوده است.وی گفت: در آخرین سرشماری مشخص شد که تعداد این گونه در سایت دز به ۳۵ راس و در سایت کرخه به ۶۴ راس افزایش یافته است.مولا عنوان کرد: البته بیشتر گوزن‌های منتقل شده به خوزستان نر بوده‌اند که در صورت بیشتر بودن تعداد گوزن‌های ماده، امکان افزایش بیشتر تعداد رئوس در سایت‌های خوزستان وجود داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com