Environmentalist

Environmentalist


دیده بان حقوق حیوانات :مدیرکل زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شش تالاب کشور تا پایان سال ۹۲ بین‌المللی می‌شوند.دکتر ناصر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ افزود: برای احیا و حفظ تالاب‌ها، سند طرح تالاب‌های کشور بزودی نهایی می‌شود که بر اساس آن هر تالاب برنامه عمل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد داشت.

Animal-Rights-Watch--ARW-1-1332

به گفته وی، طبق این سند فعالیت‌ها و وظایف هر سازمان و اقداماتی که باید در راستای بهبود وضعیت تالاب‌ها صورت گیرد کاملا مشخص شده است.مدیرکل زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تا کنون سند برخی از تالاب‌های کشور مانند تالاب‌های پریشان،‌انزلی، شادگان و ارومیه تهیه و نهایی شده است.

مقدسی در خصوص اقدامات انجام شده برای تهیه ساختار و قالب مشخص برای اجرای پروژه‌های عملی اظهار کرد: تا کنون اقدامات آموزشی مختلفی انجام شده و مستنداتی را با استفاده از تجربه‌ی نمونه‌های موفق در احیا و و نگهداری تالاب‌ها مانند شادگان و انزلی فراهم کرده و در این مسیر تقریبا خوب پیش رفته‌ایم. همچنین برای مسئولان استان‌هایی که دارای زیست‌بوم‌های آبی و تالابی هستند جلساتی را با عنوان جلسات ظرفیت‌سازی برگزار کرده‌ایم که در آن نحوه اجرای مدیریت زیست‌بومی آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: تعیین نقش ذینفعان شامل سازمان‌های دولتی و جوامع بهره‌بردار، شناسایی نقاط ضعف و بحرانی ، شناسایی تهدیدات و هدفگذاری از جمله مسائلی است که در جلسات ظرفیت‌سازی ارائه می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com