Environmentalist

Environmentalist


  وی افزود: اجلاس ریو + 20 خرداد ماه امسال در شهر ریودوژانیرو در برزیل برگزار شد که در آن موضوع توسعه پایدار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که بر این اساس قرار شد اقتصاد سبز به عنوان محور اصلی در برنامه توسعه ملی کشورها قرار گیرد. رییس انجمن ...
تاریخ انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۱

عباس پور زیست بوم: هجدهمین همایش انجمن متخصصان محیط زیست ۱۵ و ۱۶ اسفندماه با حضورمحققان و پیشکسوتان عرصه محیط زیست در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش زیست بوم، ˈ مجید عباسپور ˈ رییس این همایش با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: هدف اصلی از برپایی هجدهمین همایش انجمن متخصصان محیط زیست بررسی نقش ایران و کشورهای منطقه در دستیابی به دستاوردهای اجلاس ریو + ۲۰ است.

 

 

وی افزود: اجلاس ریو + ۲۰ خرداد ماه امسال در شهر ریودوژانیرو در برزیل برگزار شد که در آن موضوع توسعه پایدار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که بر این اساس قرار شد اقتصاد سبز به عنوان محور اصلی در برنامه توسعه ملی کشورها قرار گیرد.

رییس انجمن متخصصان محیط زیست کشور ادامه داد: بر این اساس موضوعات مختلف زیست محیطی از جمله ˈ حسابرسی زیست محیطی ˈ و ˈ فعال کردن اقتصاد در حوزه هایی که می توانند به کاهش انتشار آلاینده ها کمک کنند ˈ مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآور شد : در مبحث کاهش انتشار آلاینده ها به گرمایش زمین توجه ویژه شده است و اتحادیه اروپا برنامه ای با عنوان ˈ ۲۰۲۰ ˈ دارد که بر اساس آن باید تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تامین کند که این موضوع به کاهش گرم شدن زمین کمک می کند.

عباسپور گفت: از این رو محورهای همایش بر اساس تصمیمات اجلاس ریو + ۲۰ انتخاب شده است و شامل محورهایی از جمله ˈ محیط زیست انسانی با رویکرد توسعه پایدار ˈ ، ˈ محیط زیست طبیعی با رویکرد توسعه پایدار و اقتصاد سبز ˈ ، ˈ همکاری های بین المللی و منطقه ای ˈ ، ˈ انرژی و توسعه پایدار ˈ و ˈ اقتصاد سبز ˈ است.

رییس هجدهمین همایش انجمن متخصصان محیط زیست افزود: همزمان با برپایی این همایش هفت نشست تخصصی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط برگزار می شود. بعد از اعلام فراخوان بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از داوری ۴۰ مقاله برای ارایه در همایش انتخاب شد که از این تعداد ۹ مقاله به صورت پوستر و بقیه به صورت شفاهی در روزهای برپایی همایش ارایه می شود.

وی گفت: همچنین جشنواره توسعه سبز نیز در حاشیه این همایش برگزار می شود که در آن صنایع و شرکت هایی که در زمینه حفظ محیط زیست فعال بودند ، معرفی و تجلیل می شوند . علاوه براین از فعالان زیست محیطی رسانه ای و پیشکسوتان عرصه محیط زیست هم تجلیل می شود.

هجدهمین همایش انجمن متخصصان محیط زیست به همت انجمن متخصصان محیط زیست برگزار می شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1386برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com