Environmentalist

Environmentalist


انسان جانی از جاندار سلب نمی شود.   اصغر محمدی فاضل معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار زیست بوم به سیاست‌های جدید سازمان محیط زیست نسبت به شکار پرداخت و گفت: در موضوع شکار به طور کلی سازمان محیط زیست با یک پارادوکس مواجه ...
تاریخ انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۱

asgharmohammadifazel1 زیست بوم/ سمیرا خباز: شکارچیان ما باید بدانند که دوران شکار و شکارچی‌گری به پایان رسیده است، زیرا نه تنها حیات وحش بلکه شرایط فرهنگی کشور نیز دیگر تحمل ادامه رویه‌های نادرست قبلی را ندارد و افراد علاقمند به فعالیت ورزشی به جای شکار، تیراندازی ورزشی رادنبال کنند و تفاوت آن اینست که برای تفریح

 

انسان جانی از جاندار سلب نمی شود.

 

اصغر محمدی فاضل معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار زیست بوم به سیاست‌های جدید سازمان محیط زیست نسبت به شکار پرداخت و گفت: در موضوع شکار به طور کلی سازمان محیط زیست با یک پارادوکس مواجه است از یک طرف تعداد قابل توجهی سلاح در اختیار افراد هست و سالانه تولید و یا از خارج از کشور وارد می‌شود و تحت عنوان سلاح شکاری در اختیار افراد قرار می‌گیرد و در اختیار داشتن این سلاح شکاری این توقع را برای دارندگان آن ایجاد می‌کند که حتما باید به شکار بپردازند، درحالیکه موجودی حیات وحش قابل شکار ما در کشور از تعداد سلاحهای شکاری کم تر است.

 

طبیعت ایران ظرفیت شکار همانند سالهای گذشته را ندارد

 

وی ازعواملی که باعث ایجاد کاهش حیات وحش قابل شکار ایران  شده است را در دو بخش تقسیم کرد: توسعه نامتوازن که باعث تخریب سطوح وسیعی از محیط زیست طبیعی ما شده است و از طرف دیگر بروز خشکسالی‌ها و محدود شدن عرصه‌های طبیعی به دلایل مختلف باعث افول آمار حیات وحش به طور سالیانه شده است.

 

اصغر محمدی فاضل گفت: سازمان محیط زیست از سیاست قبلی صدور پروانه شکار فاصله گرفته است و با محدود کردن صدور پروانه‌ها برای افراد بومی و روستاییان ساکن در حاشیه مناطق مدیریت از فشار بر روی حیات وحش کشور کاسته است.

 

وی اظهار کرد: شکارچیان ما باید بدانند که دوران شکار و شکارچی‌گری به پایان رسیده است، زیراکه نه تنها حیات وحش بلکه شرایط فرهنگی کشور نیز دیگر تحمل ادامه رویه‌های نادرست قبلی را ندارد و اگر افراد علاقمند به فعالیت به فعالیت‌های ورزشی هستند به جای شکار، تیراندازی ورزشی را دنبال کنند و تفاوت آن اینست که برای تفریح انسان جانی از جاندار سلب نمی شود.

 

حمایت از باشگاههای تیراندازی با هماهنگی های اخیر سازمان محیط زیست و فدراسیون تیراندازی و وزارت دفاع

 

معاون محیط زیست طبیعی  سازمان محیط زیست درخصوص تدابیری که سازمان مربوطه برای تغییر فرهنگ شکار کرده است گفت: اخیرا هماهنگی‌هایی با فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی انجام داده‌ایم، در قالب این هماهنگی قرار شد برای حمایت از باشگاههای تیراندازی اقداماتی از قبیل تامین کافی گلوله انجام شود، که به موجب این در‌خواست با صنایع دفاع برای تخصیص گلوله‌های ورزشی به باشگاههای تیراندازی و تولید گلوله‌های ورزشی که هم به لحاظ مقدار مواد ناریه (میزان باروت) و هم از لحاظ وزن و رنگ با پوکه‌‌های معمولی متفاوت هستند انجام شده است.

 

وی اظهار امیدواری کرد با شرایط متفاوتی که این ترکیبات جدید گلوله‌ با ترکیبات قدیمی دارند، رویکرد جدید‌ی به حوزه تیراندازی درمیان علاقمندان به تیراندازی ایجاد کند و با این رویکرد حساب آنها از شکارچیان جدا خواهد شد.

 

محمدی فاضل افزود: با اجرایی شدن این رویکرد جدید ما همچنان با شکارچیان در قالب مقررات مربوطه‌ در سازمان محیط زیست برخورد خواهیم کرد اما در خواست ما از همه علاقمندان به ویژه شکارچیان این‌است که یک دوره استراحت چند ساله به حیات وحش بدهیم و اجازه دهیم حیات وحش از لبه انقراض فاصله بگیرد.



* مطالب و دیدگاههای درج شده در سایت نظر شخصی نویسنده آن بوده و لزوماً دیدگاه مسئولین زیست بوم نمی‌باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com