Environmentalist

Environmentalist


تالاب سمیرا خیاز : مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها به میزبانی استان خوزستان و در شهر اهواز  با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار خوزستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

 

به گزارش زیست بوم در این مراسم مهندس احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تبریک روز جهانی تالاب ها و ابراز رضایت از اینکه خوزستان به عنوان میزبان این مراسم انتخاب شده است افزود: تالاب ها امروزه نقشی حیاتی و موثر نه تنها در مبحث محیط زیست بلکه در سطح کلان تر و در زندگی تمامی انسانها دارند و باعث خوشحالی ماست که خوزستان با توجه به پتانسیل های مطلوب آن برای میزبانی این مراسم برگزیده شده است.

 

در ادامه ای برنامه دکتر اصغر محمدی فاضل معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با اشاره به جلسه روز گذشته معاونین محیط طبیعی به ارائه گزارشی از آن  پرداخت و به تلاش هایی صورت گرفته در حوزه تالاب ها و گام هایی که سازمان محیط زیست به سختی اما با استعانت از پروردگار برداشته است اشاره کرد.

 

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان استان  به اهمیت پایش محیط زیست و مهندسی تالاب ها اشاره کرد و بیان داشت: مشکلاتی که در محیط زیست به وجود می آید گریبان همه را می گیرد و هر چقدر بتوانیم توان مطالعاتی و تحقیقاتی را در این حوزه ها بالا ببریم قطعاً از معضلات پیش رو جلوگیری خواهیم کرد.

 

ایشان افزود: مدیریت مطلوب و هوشمند باعث می شود از تکرار تجربه های نه چندان مطلوب گذشته پرهیز کنیم و توسعه به معنای واقعی و پایدار در کشور صورت بگیرد.

 

مهندس محمد جواد محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با تشکر از رویکرد جدید وزارت نیرو در نوع نگاه  به مدیریت سدها و نحوه رعایت حق آبه تالاب ها بیان داشت: سدها نقش کلیدی در پویایی تالاب ها دارند به همین خاطر مدیریت آنها و مطالعه تاثیرگذاری آنها باید با دقت مد نظر قرار بگیرد و همه زویایای آن سنجیده شوند.

 

ایشان افزود: ما از وزارت نیرو سپاسگزار هستیم که رویکرد جدیدی را در این مورد اتخاذ کرده است و امیدوارم با این نوع نگاه و همکاری و همدلی با سازمان حفاظت محیط زیست بتوانیم به یک وحدت رویه در خصوص نحوه مدیریت سدهای بالادست  برخی از تالاب ها برسیم که قطعاً نتایج آن به سود محیط زیست کشور خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com