Environmentalist

Environmentalist


IUCN


طبيعت در سال 2012 از نگاه IUCN
دبيرکل اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت (IUCN) در پيام جديدي تاکيد کرد: کارشناسان و فعالان محيط زيستي در سال 2012 ميلادي به تعهدات خود عمل کردند و به اين ترتيب اين سال به يکي از پرکارترين و پرتلاش ترين سال‌ها براي جامعه جهاني محيط زيستي تبديل شد.

«جوليا مارتون-ليفور» دبيرکل اين اتحاديه با اشاره به دستاوردها و تلاش‌هاي انجام گرفته در سال 2012 ميلادي، از آغاز به کار تريبون بين دولتي «سياست‌گذاري علمي در عرصه خدمات تنوع زيستي و اکوسيستمي» (IPBES) گرفته تا برگزاري کنفرانس ريو+20 و از برگزاري نشست‌هاي متعدد جوي و تنوع زيستي گرفته تا کنگره جهاني حفاظت از محيط زيست IUCN تاکيد کرد که يقينا سال 2012 را با دستان‌پر پشت سر مي‌گذاريم.



به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت، تمام اين برنامه‌ها و رويدادهاي مهم سياست‌گذاري روي تشديد و تقويت تلاش‌هاي جهاني در جهت دست يابي به «توسعه پايدار» و بقاي انسان در سياره زمين متمرکز بوده‌اند و IUCN نيز از قدرت اطلاع رساني و نفوذ خود استفاده کرد تا جهان را متقاعد سازد که تنها با سرمايه گذاري روي طبيعت مي‌توان براي تک تک ساکنان زمين آينده‌اي با ثبات و مطمئن را خلق کرد.



دبيرکل اين اتحاديه در ادامه تاکيد کرد: IUCN اولين سازماني بود که مفهوم «توسعه پايدار» را در گزارش خود با عنوان «راهکار جهاني حفاظت از محيط زيست» مطرح کرد و اين گزارش در سال 1980 ميلادي از سوي صندوق جهاني حيات وحش (WWF) و دفتر برنامه حفاظت از محيط زيست سازمان ملل (UNEP)‌ منتشر شد و اين اتحاديه از آن زمان تاکنون براي تحقق بخشيدن به اين مفهوم تلاش کرده است.



همچنين در کنگره جهاني حفاظت از محيط زيست 2012 نيز ايده جديد بهره گيري از «راه حل‌هاي طبيعي» براي نجات زمين مطرح شد. در اين کنگره که در جزيره «ججو» کره جنوبي برگزار شد بر بکارگيري «راه حل‌هاي مبتني بر طبيعت» براي رفع مشکلات زيست محيطي و حفظ تنوع زيستي تاکيد شده است. به بيان ديگر بهره‌گيري از «راه حل‌هاي طبيعي» موجب دستيابي به طيف وسيعي از منافع و مزاياي اجتماعي مي‌شود و در جذب سرمايه گذاري هاي عمومي و خصوصي موثر خواهد بود.



در اين پيام همچنين تاکيد شد که اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت بيش از هر زمان ديگري در گذشته آماده است تا اين راه‌حل‌هاي زيست محيطي را در سراسر جهان و در تمام بخش‌ها و جوامع و کشورها بکار بگيرد.

 

/ www.iren.ir //


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com